Födelsedag, 45 dagar i förväg!

 Har mest hängt i soffan här hemma.
Eller nej, inte bara… Har fixat lite med skisser inför nästa måndag, varit ute och promenerat en hel del samt fått min första födelsedagspresent – 45 dagar i förväg!🙂 Träffade på Danne idag, och han räckte över ett tjusigt inslaget paket, komplett med en ledtrådslapp å allt!

 Inuti paketet (ja, jag öppnade det på direkten – fanns ju inte en chans att jag skulle vänta ända till 16e december!) fanns Adam Bertocci’s pjäsmanuskript till “The Two Gentlemen of Lebowski”som jag skrivit om tidigare (och som inspirerade mig till att skriva RoboCop – The Bed Time Story).

Det är alltså på ett ungefär Cohenbrödernas manus till The Big Lebowski, som det troligtvis skulle sett ut om William Shakespeare skrivit det. Hysteriskt roligt, och extremt skickligt och fantasifullt skrivet!

 Har, som ni säkert förstår, läst den tidigare – på datorn – som en nedladdad PDF-fil. Men här är alltså manuskriptet ihopsatt i en tjusig bok, med bilder, orförklaringar och allt.

STORT TACK, Danne!

3 thoughts on “Födelsedag, 45 dagar i förväg!

  1. Åhh, vad roligt – med födelsedagspresent och att få fira födelsedag hela 45 dagar i förväg:)

    KUL!!!

  2. Detta har inget med denna blogg att göra men jag är nyfiken på din headerbild. Var är det utsikt över?

Leave a Reply

