Assistent…igen

Dags för 16 timmar jobb ikväll/natt…
 -Man vet att man inte trivs på jobbet när man ska köra sitt första skift på nästan tre månader – och trots det inte kan uppbringa den allra minstaste lilla entusiasm inför det.

 Nåväl, all things aside.
Lyckades elda upp mig – kanske helt i onödan – idag, angående prislappen på julklappar.
Jag är av den bestämda åsikten att det (priset alltså) inte spelar någon som helst roll!
 Det jag ger bort i julklapp ger jag bort för att jag tycker att det är något fint/användbart/roligt, som jag tycker att mottagaren ska ha! Vad detta något sedan kostar känns helt ovidkommande! Givetvis, eftersom jag inte är en multimiljonär, så måste jag göra en avvägning mellan det jag vill ge bort och det faktiska priset. Men eftersom jag i mesta möjliga mån inte bryr mig om vad det jag ger bort kostar, så vill jag inte att den som i sin tur tänkt ge bort något till mig ska bry sig om det heller!

 Kort sagt;
Spelar det någon roll om värdet på den klapp jag ger bort skiljer sig från värdet på den klapp jag får?
Och om det bara är det monetära värdet på klapparna som räknas så skulle man väl lika bra kunna ge varandra varsin matchande bunt sedlar…

Nåväl, nu har jag orerat färdigt – och jag tänker inte fundera mer på det.

 Men medan jag ändå pratar julklappar kan jag ju nämna att jag faktiskt lyckats köpa hela två stycken redan, och har en eller två till på gång – måste bara fundera lite på dem…

3 thoughts on “Assistent…igen

  1. Håller med ang julklappar. Jag ger det jag vill ge. Visst, det är väl roligt om de klappar man får också är valda med samma omsorg, oavsett prislapp, men det är ändå roligare att ge. 🙂 Och skriva skitdåliga rim! 😉

  2. Det roligaste är att försöka hitta på den absolut perfekta julklappen, sen om den kostar 20 eller 200 kr – det spelar ingen roll! Och inte spelar det nån roll om det jag får kostar 20 el 200, bara den är vald med omsorg och inte hastköpt “baraföratt” 😀 Det är ju tanken som räknas i slutändan!! :-*

  3. Å då måste man ju bara undra över den eventuella händelse som “eldade upp dig”?

    *nyfiken i en strut*

Leave a Reply

