SUCCÈ!!!

 Vilken fantastisk dag det var igår!
Det var länge sedan jag kände mig så genuint glad och nöjd.
-Och med tanke på allt som varit de senaste dagarna så är det fan inte kattpiss!

 Åkte ju iväg till Folkuniversitetets julmarknad på morgonen/förmiddagen.
När jag kom dit så kände jag direkt att jag nog var ganska taskigt förberedd – i alla fall om man ska jämföra med de trevliga silversmidestjejerna jag delade långbordet med. Där fanns det prisinformation, tjusiga svartmålade träplattor att lägga upp silversmyckena på, ramar för att hänga halsband, effektfulla upphöjningar under duken…
Jag hade inte ens tänkt på att ta med påsar att lägga eventuellt sålda prydnadstranor i!

 Nåväl, jag ryckte på axlarna och började lasta upp mina grejer, och lockade direkt till mig varenda silversmed i rummet (kändes det som i alla fall). De tittade nyfiket i ask efter ask, medan jag gjorde mitt bästa för att försöka få struktur på var jag skulle ställa allting.
Spenderade nästen 45 minuter med att ställa upp, ställa om, vrida, flytta och flytta om igen.
Men efter ett tag kändes det som att jag var ganska nöjd…eller så var det helt enkelt så att klockan blev elva och folk strömmade in i lokalen. Jag vet att det i alla fall var orsaken till att jag aldrig tog något foto på mitt bord. Jag hann helt enkelt inte!!!

Åh, vad är det här?

Det här är sån här or…ori…gammi, eller hur?

Oj, vad pillrigt det här måste vara!

Är det du som gjort dom här?

 Frågorna haglade, förvånande många följde ett likartat mönster:
1) “Har du gjort dem?” -Ja.
2) “Använder du några verktyg för att vika?” -Nej.
3) *sneglar misstroget på mina händer*

 Det plockades och pillrades bland örhängena, jag svarade på varenda liten fråga samt gjorde mitt bästa för att hålla ordning bland askar och hängen. Silversmederna hade, innan klockan blev 11 och marknaden öppnade, sagt att “de här kommer du inte ha några som helst problem att sälja” (samt hjälpte till att befästa detta genom att själva köpa två par innan jag ens hunnit plocka upp allt).
Och visst kunde jag väl någonstans se att mitt bord åtminstone hade potentialen att locka folk, med gyttret av små färgglada askar täckandes nästan hela bordssduken. Men jag hade inte en endaste sekund kunnat ana att de faktiskt skulle sälja så till den milda grad att de som gått förbi en gång, tittat ut ett par och tänkt gå ett varv först – alternativt hämta pengar och komma tillbaka senare – skulle bli genuint besvikna när de återvände och såg att det par de siktat in sig på…var slut!

 Jag tog till och med beställning(!) på två par örhängen av en sort som var den som tog slut först (tranorna). Så de blir det helt klart fler av nästa gång

 Två tjejer köpte ett par örhängen var, kom tillbaka och köpte två par till och kom sedan tillbaka en tredje gång (de köpte inget den tredje gången, men såg helt klart frestade ut!🙂 ).

 Lina var förbi en sväng (på sin lunchrast från PUB Nails antar jag), men det var tidvis så mycket folk kring mitt bord så jag hann inte ens säga hej då åt henne när hon gick.😦

 Klockan 15.00, när allt var över, var det mer bordsyta än örhängen där jag stod.
Jag räknade samman pengarna jag hade i fickan (hade inte ens skaffat en kassalåda eller någonstans att lägga pengarna, så jag stoppade bara ned dem i jeansfickan) och insåg att jag sålt örhängen och prydnadstranor för 2.700 kronor!!!

 Packade ihop, pratade en stund med mystjejerna Josefine och Teluvio och åkte sedan hem till sys och Fredrik, där det vankades tacomiddag och spelkväll (som i Buzz! & SingStar, inte ATG).
Tortillabröd, rödvin, vitlökssås, chips och cider distraherade hjärnan så passs mycket att klockan utan problem kunde smyga fram till 04 innan kroppen helt enkelt röstade för sängdags samt, för säkerhets skull, lade in ett veto.

 Är glad och nöjd för att så många gillade mina örhängen, samt för att det var en superkul kväll/natt igår. -STORT TACK sys och svåger!

Förr eller senare ska jag väl berätta vad som hänt
när det gäller Maskörskolan också, för det har hänt
en del saker som lär fordra förklaring, men eftersom
det här ska vara en ENBART positiv och lycklig blogg
-så skippar jag det så länge.

5 thoughts on “SUCCÈ!!!

  1. Coolt! Bra bevis på att “gör det du tycker om, då kan du göra det så ofta att du till slut blir så bra att det går att göra något av det”.

  2. Jag visste väl det – att dom skulle gå åt som smör i solsken!! Grattis! Synd att du inte tog nå bilder. Hade varit kul att se ditt bord. Försök hitta fler ställen att sälja dina alster på. Finns det ställen där man kan hyra ett bord, typ hantverksmässor, julmarknad på stan osv.?? Vore ju ett bra sätt att dryga ut studielånet med…

  3. Himla kul med försäljningen! Grattis! Hoppas du får en ny fin vecka som kommer nu, oavsett vad som står på lut.

  4. Verkligen kul att det gick så bra med försäljningen i lördags. Åsså fortsatte det ju att gå oförskämt bra för dig under kvällen – du ÄGDE helt enkelt Buzz;)
    (å givetvis ägde syskonduon i Singstar;))

    Tacosåsen får väl också räknas till något av lördagens succé!😉
    – jag skickar mailadresser till dig för “receptspridning”🙂

    Supertrevligt att du ville komma och festa med oss!!!

    KRAAAAAAMIS!

Leave a Reply

