Insomnia-brain!

 Kunde fanimej inte somna igår…och jag vet inte varför!

Kände mig inte det allra minsta trött.
 -Trots att klockan närmade sig midnatt och jag varit vaken sedan 08.00.

 Hjärnan gick på högvarv, och tidvis drabbades jag av impulsen att hämta penna och papper – eftersom jag uppenbarligen skulle ligga där och vara mentalt kreativ på en nivå där jag knappt kunde hålla isär tankarna längre.
 Jag kom på ett gäng tillägg till saker jag funderat över under dagen. Jag insåg att jag för större effekt nog borde ha redigerat slutet av min 70/80-tals dvd-presentation (som jag gjorde klart för långt över en månad sedan!) lite annorlunda. Jag funderade över ett sätt att göra en heltäckande ansikts/huvudmask utan att göra en avgjutning.
 -Jamen ni hör ju! Det var vansinne!!!

 Jag försökte meditativt tänka “sssssooooov” om och om igen i flera minuter. Jag försökte att inte tänka på något alls (men lyckades överlista mig själv gång på gång) och ett tag försökte jag till och med räkna får!!! -men spräckte den myten illa kvickt!

 Nån gång efter 01.00 (jag hade gått och lagt mig vid ca 22.00) kände jag mig hyfsat lam i huvudet, och efter ett tag måste jag ha somnat. Klev upp vid 09.00…

One thought on “Insomnia-brain!

  1. Har äntligen kommit hem från jobbet och mina ögon känns precis som på bilden. Nu blir det lite vila på soffan innan middagsmaten ska lagas.

Leave a Reply

