1:365

 Läste i Dannes blogg om konceptet “a Photo a day”, och fastnade omedelbart för den idén! Har ingen aning om ifall ursprungskonceptet har några sorts regler eller ramar man ska hålla sig innanför (och i ärlighetens namn struntar jag i det). Jag gillar bara själva grejen med att lägga ut ett foto varje dag – taget samma dag.

 Så; vill ni se vad jag gissar kommer vara 365 proffsigt tagna, tjusigt komponerade fotografier – look somewhere else! Företrädelsevis HÄR, i kategorin kallad “365” i Dannes blogg.

 -Vill ni se vad jag åstadkommer så stay tuned!🙂

 Denna, den första bilden av 365, togs strax efter midnatt – utanför familjen Anundis hus i Neistenkangas. Temperaturen låg på ganska behagliga 12 minus och vi hade precis skickat iväg två Khom Loy-lyktor, samt icke utan besvär öppnat bubblet, hällt upp, ropat “GOTT NYTT ÅR” och skålat. Jag har såklart inte hållit kameran själv (eftersom jag är MED i bild), men inte ens sådana trivialiteter tänker jag bry mig om – i synnerhet inte då det var jag som sa “Hallå, kan nån ta en bild på mig och Inger!”

4 thoughts on “1:365

  1. Bra start!🙂

    Tanken var att man kan ta en bild om dagen, en i veckan eller vad man känner för. Inte speciellt uppstyrt alltså.🙂

Leave a Reply

