Daddy's not feeling good…

 Var till läkaren idag, för att försöka få något gjort åt det faktum att jag sedan 4 månader tillbaka är täppt i näsan.

 Jag hade hoppats på en “ta två av de här så blir allt bättre imorgon” lösning, mycket för att jag är en sån som tvekar innan jag ens tar en huvudvärkstablett.
 -Men icke.

 Känner mig lite dämpad just nu – och inte bara för att min näsa valt att idag inte släppa igenom någon luft ALLS, det är som att jag liksom inte HAR någon näsa, och varje gång jag sväljer så slår det lock för öronen.
 Mestadels av min nedstämdhet kommer dock av att det jag hoppades skulle vara en enkel lösning resulterade i följande:

 -En tidsbokning hos Lab för att kolla blodvärden mm.
 -En remiss till Öron/Näsa/Hals för att kolla polyper.
 -Ett allergitest.
 -Nasonex (kortisonnässpray) i minst två månader.
 -Långtidsverkande inhalator, minst lika länge.

 Ja, just det, åsså fick jag veta att jag troligtvis har högt blodtryck. Huruvida detta är “tillfälligt pga allergi”, beroende av vikt el.dyl förtäljer icke historien. Men jag gissar att jag får veta mer sen.

Life sucks, and then you die.

4 thoughts on “Daddy's not feeling good…

  1. *fyrkant*

    Hoppas dom kommer fram till nåt lättlösligt snabbt.
    Å hoppas nasonexen hjälper dig, mig har den räddat livet på (nästan bokstavligen).

Leave a Reply

