50 Utmaningar, up and running…

 I förra veckan, på lördagkvällen – liggandes i en hotellsäng på Park Inn i Solna Centrum – valdes utmaning nummer ett ut, och den gjordes så på ett så pass slumpmässigt sätt att Inger fick säga två nummer mellan 1 och 48 (det fattas fortfarande två utmaningar, så förslag emottages fortfarande tacksamt) och en av dem skulle bli årets första veckoutmaning.
 Anledningen till att hon fick säga två siffror är att vissa av utmaningarna kanske inte alltid är praktiskt genomförbara alla veckor.

 Så…
Den slumpmässiga utmaningen nummer ett blev “Origamivecka”.
Jag ska alltså vika en för mig ny origamifigur/modell varje dag i en vecka.
 Låter kanske inte som nåt jättesvårt, men jag försöker att inte göra det löjligt lätt för mig själv och välja superenkla modeller, eller varianter av något jag kan utantill. Har lånat tre origamiböcker på biblioteket, köpt lite billigt papper (en av modellerna jag har i åtanke kommer kräva uppemot 80 papper) och har hittills pillrat ihop tre nya modeller.

 -En sammanfattning av veckan, komplett med bilder å allt, kommer efter avslutad utmaning.

 Nyss fick Inger säga två nummer till, den slumpmässiga metoden att välja veckoutmaningar känns ännu så långe som fullt acceptabel. De två siffrorna motsvarade “Skäggvecka” (inte raka mig på en vecka) samt “Vinvecka” (testa en ny vinsort varje dag).
 Ingen av dem känns särskilt välpassande just nu, MEN eftersom vi planerat att gå ut och äta på Restaurang Tapas nästa lördag – och lär då dricka vin till maten – så blev den minst illa. Plus att om vi nu ska ut och äta så känns det ju mindre roligt att i sådana fall inte ha rakat sig på sex dagar.🙂

 -Så, denna vecka pågår Origamiveckan, och nästa vecka börjar alltså Vinveckan.

4 thoughts on “50 Utmaningar, up and running…

  1. Jag funderade på om du kanske borde dela upp ditt The Wire-maraton om du har veckor över? Så blir det inte så komprimerat, för det kan ta en del från själva upplevelsen.🙂

  2. Jag har startat en utmaning idag. En matlista och inte bara “det-här-kan-jag-laga-utan-att-tänka”mat. Utmaningen ligger i att laga och äta. Låter galet men så är det. Ser fram emot att se bilder på alla origamifigurer från den här veckan.

    En utmaning kanske kan vara att måla/rita 1 el 2 vykort eller kanske jul/födelsedagskort varje dag till händelser under året. Du kan ju måla så himla bra!

Leave a Reply

