Uniaden 2011

 Årets arbetsmarknadsmässa på Umeå Universitet är nu raidad!

 Även om det börjar kännas som att man är lite för gammal för att trängas med universitetsstudenterna i förhoppning om att hitta gratisprylar så måste jag erkänna att årets skörd var ganska blandad. Visst, jag hade kunnat roffa åt mig ett helt GÄNG pennor, men jag HAR pennor. Jag har så många pennor att jag skulle kunna öppna butik!
Så, förutom de sex pennorna som syns i bild, såg skörden ut såhär…

I bild finns:

  • Ett A4-studentblock
  • Ett A5-linjerat block
  • En frisbee
  • En 2011-kalender, med tjusiga bilder
  • Ett sadelskydd
  • Två reflexer
  • En tablettask
  • Några chokladbitar
  • En liten påse gelebjörnar
  • En StressSumo (helt klart årets mest udda pryl!)
  • En sprayflaska med handsprit
  • Två roliga knappar (på den ena står: “I don’t fail, I just find ways that don’t work!”)
  • En pin med en trasig enkrona på
  • En flyttbar adresslapp till väskor
  • Tre Post-It block
  • Två måttband
  • Två linsdukar
  • En ficklampa med orange/röd lampa
  • En överstrykningspenna med fem olika färger (snygg och praktisk!)
  • Ett kombinerat gem/kundvagnsfemma
  • Post-It markeringslappar i fem olika färger
  • Två nyckelband
  • En sladdvinda (extremt praktisk, borde ha tagit flera stycken!)
  • Skoputsgrej
  • Minttabletter
  • Ett paket näsdukar
  • Ett paket tuggummi
  • En däckspårsdjupmätare (vet inte varför jag tog den – har redan kastat den)

Tack till Danne som var min partner in crime!

Åsså lite tack till följande för generösa bidrag:
Akzo Nobel, Norra Skogsägarna, PWC, Mondi, Statistiska Centralbyrån, Vattenfall, CapGemini, Vectura, Domsjö, FOI, Accenture, IKEA, M-Real, Tieto, HSB, Skellefteå Kommun, Nomura m fl.

2 thoughts on “Uniaden 2011

Leave a Reply

