Utmaning 3, DONE!

 Förra veckans utmaing, “Skicka ett brev/kort varje dag”, finns egentligen inte så mycket att skriva om, annat än att det var riktigt kul! Kunde inte riktigt behärska mig utan det blev allt från dvd-skivor och långa A4-sidor med text till origamifigurer och intrikat illustrerade kort som gick iväg, förhoppningsvis till mottagarens (och Postverkets) stora glädje.
 Givetvis är detta ett tempo och en nivå som skulle vara svårt – och dyrt – att hålla någon längre stund, men det var i alla fall kul att skicka RIKTIG post, och det kändes lite som att jag återupplivade en död konstform då jag satte frimärken på ett kuvert och lade det i en brevlåda.🙂

 Kanhända jag fortsätter skicka nåt brev/kort då och då, om inte för något annat så för att jag vet att det är jäkligt kul att FÅ dem – och då blir det ju per automatik kul att skicka dem.

 Den här veckans utmaning är; INGEN TV! (Drog ju den slumpmässigt till förra veckan, men det var helt enkelt ingen bra idé då – så jag bara sköt den framåt en vecka, till nu).
Känns som att det åtminstone inledningsvis kommer att bli svårt – tv’n fungerar på gott och ont som sällskap här hemma på dagarna, så jag slår nästan på den utan att tänka då jag kliver upp på morgonen. Men ännu så länge alltså inte!🙂

5 thoughts on “Utmaning 3, DONE!

  1. Kan bli en lång vecka eller så blir det en väldigt trevlig vecka..

    TACK för ett fint brev och en rolig DVD. Det är faktiskt jätteroligt att få riktig post. Man borde skicka ett litet kort eller kort brev oftare till nära och kära.

  2. Återigen TACk för brevet jag fick. Det är sannerligen inte ofta man får brev numera – alltså inte ofta någon sätter sig ner, med PAPPER och PENNA, och skriver ett BREV😉
    “Origami-utmaningen” var superkul……och EXTRA roligt var det att jag ju faktiskt KLARADE den (efter diverse svordomar;))

    Kramis!

  3. Betyder ingen tv:

    1) tv’n måste vara avstängd

    eller

    2) tv’n kan vara på men den får inte ta emot signaler från antennen eller t.ex. dvd o video
    (dvs man kan spela tv-spel=

    ?

  4. Hej morbror!

    Idag fick även JAG mitt brev/paket🙂

    TACK för kortet och “origami-gubben-i-lådan”🙂 Den var jätterolig (men mamma lät mig bara titta på den på avstånd…….tydligen känner jag inte min egen styrka😉 )

    Alltsammans står nu inne på byrån i mitt rum (så att jag kan se det från sängen🙂 )

    Gosiga kramar!
    /Oliver

Leave a Reply

