Jag blir lite bitchy…

 Jag prenumererar på Brittiska filmmagasinet Total Film, och jag gillar den verkligen!
Så pass mycket att jag för lite mindre än ett år sedan beslöt att betala för en tvåårsprenumeration. Två hela år! Det var en “pretty penny”, men det känns utan tvekan värt det – och blir dessutom betydligt billigare än att köpa lösnummer.

 Nu är det dock så att av de 10-12 nummer som släppts sedan min 24 månadersprenumeration startade, så har maximalt 5 av dem kommit fram…och vid ungefär lika många tillfällen har jag alltså varit tvungen att ringa till deras växel, i London, för att be dem skicka ett nytt exemplar.

 Tidningarna kom sent, de kom inte alls, de kom i dubbla upplagor…
Det fanns ingen ände på problemen!

 Efter ett tag och ett antal samtal blev jag väl lite grinig i telefonen, och i ett försök att blidka samt reda ut vad som gått fel satte de en tre månader lång Subscription Monitor på min prenumeration.
Jag fick ett mail från Subscription Monitor-Team och uppmanades maila tillbaka så fort de närmaste tre numrena ramlade ner i brevlådan.
Efter det gick det ganska bra…ett tag.

 Men under andra halvan av januari detta år insåg jag att jag aldrig fått december månads nummer, så jag ringde…igen! Jag var Lekskolefröken-pedagogisk när jag förklarade att jag HADE nummer 175 men SAKNADE nummer 176.
 -Oj, ok, vi skickar en ny tidning till dig.

 En vecka senare ramlar nummer…..175 ner i lådan.
Då blev jag arg.

 Efter ett långt samtal, som jag inledde med att till telefonisten i andra änden säga “Look, I know this isn’t your fault, but I am going to talk and you are going to listen, because I can’t take any more of this!”
 Jag förklarade allt, från den långa början till det bittra slutet.
Tjejen i andra änden lyssnade snällt, och lovade att skicka nummer 176 med en gång och sade att den borde dyka upp inom 3-4 dagar, hon sade även att hon kunde se att nästa nummer, 177, precis skickats iväg.
Slutligen satte hon min prenumeration under Subscription Monitor ännu en gång.

 Efter ungefär 5 dagar dök nummer 177 upp!
Jag suckade, lade den åt sidan (vill läsa dem i ordning) och väntade….ytterligare en vecka(!!!) innan nummer 176 slutligen ramlade ner i brevlådan.

 Mer för att jävlas än för att jag inte orkat har jag nu väntat i över 1½ vecka med att skicka svar till Subcription Monitor-teamet (vars mail dök upp, like clockwork, dagen efter jag ringt och varit mer än syrlig i telefonen).
 -Idag, nyss, skickade jag detta till dem:

Some time during the first week of February 2011 I recieved Total Film issue #177.
Last friday, feb 11th, I recieved a VERY BELATED Total Film issue #176.
 
Yes that is correct, the issue released in the end of January 2011 showed up way before the issue released in the end of December 2010.
 
IMPORTANT, for Your own sake: Issue #176 was sent in two copies, to my current adress ASWELL as to my old adress. Why this happened I have no idea, seeing as the issue arriving almost two weeks prior (#177) was only sent in one copy (to the correct adress – AMEN!).
I have confirmed my “new” (it’s 2 months old now) adress via telephone several times – as I have called You several times to get the TF-issues I pay for delivered.
 
I’ve had Subscription Monitoring on my subscription before, and did ask some questions in the emails I sent, but never even got a reply.

Is someone reading these – or do they go straight to the wastebasket?
I take time writing this, why can’t YOU take time to at least acknowledge the existance of these emails?
How do I know this does any good at all?
 
Are You reading this?
 -At all?
 
//Mikael Karlsson, Umea, Sweden

Leave a Reply

