Utmaning 7, NOT DONE!

 Förra veckans utmaning var att se första säsongen av tv-serien The Wire, som jag lånade av Danne, men jag har inte lyckats se klart den ännu! Detta beror dock på intet sätt på att den var dålig! Tvärtom!

 En “vanlig” kriminalserie, som t.ex C.S.I., är ca 43 minuter per avsnitt, och det är relativt möjligt att se ett fristående avsnitt utan att vara helt bortkollrad. The Wire är en timme per avsnitt, och det är mer eller mindre omöjligt att tappa fokus under ens en tvåminuterskonversation, för då tar det tre gånger så lång tid att hänga med i handlingen igen…

Det är en fängslande, spännande, rolig och ofta realistiskt hemsk och motbjudande serie, och jag kommer helt klart skriva mer om The Wire senare. Men för tillfället nöjer jag mig med att konstatera att jag fastnade i den direkt! Jag har fyra avsnitt kvar att se av första säsongen, och jag kommer definitivt fråga Danne om jag får låna andra säsongen!

 -Utmaning nummer 7 är med andra ord ej avklarad, men känns lyckad ändå på nåt vis.

 Denna veckas utmaning läggs på is, jag tar med andra ord en pausvecka och förbereder mig istället inför nästa vecka. Har lite grejer som måste införskaffas, en kropp som måste göras redo och ett sargat psyke att gipsa ihop.

One thought on “Utmaning 7, NOT DONE!

Leave a Reply

