Någorlunda succé…

Jag har ju bara ett enda annat tillfälle att jämföra med (Julmarknaden 2010 på Folkuniversitetet i Stockholm) – och då gick det ju så sjukt bra, så i jämförelse med den gången så var det kanske inte värsta åtgången direkt. Men lite grann lyckades jag trots allt föra vidare till nya, lyckliga ägare.🙂

Totalt sålde jag tolv par örhängen och en “biltrana”, så efter att ha betalat själva bordet/platsen (50 kronor) gick jag alltså 1.200 kronor plus – och detta på fyra timmar, vilket ju inte är helt fy skam ändå.

Vad som däremot var nästan roligare än att sälja smyckena, var att så otroligt många kom fram och tittade, frågade, petade, lyfte upp och vred & vände på dem. “Har du gjort dom här?”. “Det måste vara pillrigt!”. “Hur lång tid tar det att göra ett par?”. Samt standardfrågan: “Använder du några verktyg när du viker?”.
Frågor på vilka svaren lyder: “Ja”. “Ganska så, men det är kul!”. “Allt från en halvtimme till närmare två timmar – det beror på hur många papper det är.” Samt standardsvaret: “Nej, att använda verktyg räknas som fusk!”

En av arrangörerna frågade om jag, ifall det skulle bli aktuellt, kunde tänka mig att hålla i en Origami-workshop en eller ett par-tre kvällar. Och en annan plockade mitt “visitkort” (egentligen bara en tjusig lapp med min emailadress på), sade att hon representerade nåt företag/nån förening som brukar hålla kurser i olika hantverk och frågade ifall hon kunde få lite mer kontaktuppgifter…
Inget av detta behöver såklart leda till något alls, men visst skulle det vara kul ifall det gjorde det!🙂
Det var även kul att höra (från en av arrangörerna) att de på Hamnmagasinet haft origami-kurser tidigare, men att inget “varit av den här kvalitén”.

Så, för den som sett alla smyckesbilder jag lagt ut de senaste veckorna,
blivit ruggans köpsugen och nu fruktar att jag inte har något kvar:
HAV FÖRTRÖSTAN!
Hela 82 par finns fortfarande här hemma!🙂

5 thoughts on “Någorlunda succé…

  1. WOW!!! Vad kul!🙂
    Hoppas verkligen att du får möjlighet att hålla en workshop i detta som du är så ruggans duktig på🙂
    (kom ihåg att i så fall ta lite betalt för att du håller workshopen😉 )

    KRAM och GRATTIS igen!!!

  2. 1200 kr är mer än noll!😉 Håller tummarna för en ljus framtid för ditt origamiarbete.🙂

  3. Hej! Dina origamismycken var ett jättefint inslag på vårens Designmarknad, jag tycker de var superfina och otroligt skickligt gjorda🙂
    Nu är jag intresserad av att köpa ett par av dig som present, är det möjligt?
    Här är min e-mejladress: l.kolback@gmail.com
    Hälsningar Linnéa Kolbäck

  4. Hej igen! Nu har örhängena som jag köpte av dig hittat fram till till min vän. Hon blev så glad, tyckte de var jätte, jätte fina! Tack så mycket🙂
    Jag har gjort ett litet inlägg på min blogg om dessa fin, fina örhängen, här kan du kika på det:
    http://linneakolback.blogspot.com/2011/08/origami-blommigt-papper.html
    Hoppas det var ok att jag länkade till din andra blogg om smyckena?
    Vill tipsa dig om en annan marknad som jag tror skulle passa dig. Hantverksmarknad den 17/9, Galleri Verklighetens gårdshus, hantverk och vintage. Kolla mer på denna sida:
    http://kreativ-kollektiv.blogspot.com/2011/08/deltagare-sokes-till-kulturmarknad-med.html

    Ha det fint!
    Hälsningar Linnéa

Leave a Reply

