Byn! (resa 1)

Nu i helgen (+ några dagar till) har vi befunnit oss uppe i Neistenkangas.

Enjoy, lite klickbara bilder därifrån:

¤ De vackra Marshmallow-fälten!
¤ Det vackra Norrland!

¤ Den vackra Torne Älv!
¤ Den mindre vackra gardinspindeln!

På måndagkvällen var jag ute i ladan med Fredda och sköt luftgevär.
Fem set med fem skott per set, och även om alla omgångar inte såg lika bra ut så måste jag ju i riktigt osvensk anda lägga ut en bild på relativt skrytsamma set #2.🙂

Sist men inte minst…
Jag promenerade en del under dagarna där uppe, och är sådär barnsligt fascinerad av hur mycket olika växter (blommor) som finns längs vägkanten. Sista dagen bestämde jag mig för att helt enkelt ta en bild på varje ny blomsort jag kunde se under min runda. Till saken hör att jag inte kan ett skit om blommor – så vissa av dessa kanske inte räknas till den ganska generösa kategorin “blommor”, och en del av dem jag bestämde mig för att inte fotografera kanske faktiskt var “blommor”…och dessutom kanske några av fotona härunder rent av är samma art i olika skeden. Jag har ingen som helst aning! Men även om jag inte vet vad de flesta heter, så är de i alla fall vackra att titta på. -Eller hur?

FLOWER FASCINATION:

One thought on “Byn! (resa 1)

  1. “Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol”… HAR VI INTE! Men en massa andra vackra blommor/ogräs… Blomma nr 15 har jag aldrig sett! Var nånstans fotade du den??!

Leave a Reply

