Midsommarafton/Midsommardagen 2011

Det blev, trots mer än en halv dag fylld av regnskvätt från himlen, en riktigt trevlig kväll – som vanligt spenderad vid Nydalasjön.

Så fort regnat gjorde uppehåll packade jag ihop allt och mötte upp med Danne & Milton, åsså gick vi iväg till udden.
Där invigdes grillhinken (5+), jag åt min vikt i grillat kött, drack en flaska Tommasi Appasimento och sedan avslutade hela kvällen med att cykla tur & retur till sjukhuset för att lämna en flaska läsk samt jordgubbsersättning (ICA Berghem hade inga jordgubbar, så det fick bli två mesiga plommon) till min hårt nattarbetande gumma.


Biting the hand that feeds him…


Vi lekte charader och Milton vann med sin lysande tolkning av ordet “Hårboll”!

På midsommardagens förmiddag var vädret sådär oemotståndligt bra, så under hela tre timmar var jag ute och promenerade. För säkerhets skull hade jag med mig kameran – utifall att jag hittade något intressant att fotografera. Som till exempel…

…Nydala Beach!

…Bostadens bisarra syn på “välskötta gräsmattor”.

…en registreringsplåt.

…en lummig skogsstig.

…en myra!

…en extremt skum tipsrunda.

…och förälskade lastbilar!

Det blev även lite fortsättning på min blomfascination:

MORE

FLOWER FASCINATION

Sist men inte minst:

5 thoughts on “Midsommarafton/Midsommardagen 2011

  1. Fina bilder Micke! Du kanske redan grunnat ut det rätta (konstiga) svaret på gåtan ang Linköping- Motala..svaret är 12.59 pga av att bilarna passerar 1 i 1! Ja lite småskojsigt ändå fast långsökt:)

  2. Haha, så det var så det var, 1 i 1… Det var ju kul.
    Bilderna är kanon. Att blommorna är fotade med mobilen, bra mobilkamera!

  3. Håller med, bra bilder! Speciellt fina på Nydalasjön & bryggan.. åh vad fusk att bo med sånt i närheten, vill också!! 🙂

  4. Mmmmmmm….era grilltallrikar ser MUMS ut 🙂

    Hahahaha!!! “Bilarna går 1 i 1” – hahahahaha!!!! Bra, mycket bra 🙂

    Håller med alla ovanstående talare – bra bilder! Du är en toppfotograf! 🙂

    Kramisar! ❤

  5. Ge mig bryggan och vattnet!!!! NU!!! Och gärna lite av det grillade ni åt på midsommar – grillat är alltid gott!

Leave a Reply

