(Skulle varit en) TV-blogg….

…men jag är för trött!

Har jobbat mitt första riktiga nattpass på länge, och det känns i hela kroppen!
Vädret har under mer än halva dagen varit fantastiskt, men jag har inte haft någon som helst lust att lämna lägenheten. Jag har varit sådär äckligt klibbig (ända sedan igår eftermiddag egentligen, men desto mer så idag) och nyss, vid 19-tiden, var jag tvungen att faktiskt göra något annat än att bara sitta i soffan, eftersom jag höll på att somna!
Så jag förflyttade mig och datorn till balkongen, och jag sitter just nu där (i den 16,6 gradiga friska luften) och skriver detta – för säkerhets skull iklädd shorts och linne… Det biter lite, men jag känner mig åtminstone piggare!

Ska jobba ett nattpass till, onsdag – torsdag, och sedan är jag ledig (igen) ända till 30:e augusti. Visst känns det skönt, det ska jag inte förneka, men jag känner att jag skulle behöva pengarna! Har ju inte fått ett endaste öres inkomst sedan november förra året. Räkna på det bara – alla utgifter i december 2010 samt januari, februari, mars, april, maj och juni 2011 har betalats från sparkontot. Så även denna månad, juli. I augusti kasserar jag in lön för 72 arbetade timmar och i september kommer den saftiga lönen från ytterligare 16 svettiga timmar.
Först i oktober kommer en full lön, då har jag gått nästan ett år utan inkomst…
Men jag ska inte gnälla, det är till viss del självvalt, jag har inte velat söka nåt nytt jobb under det halvår som SKULLE tagits upp av skola (eller velat och velat, typ, i alla fall – det har för det mesta känts totalt meningslöst eftersom jag i flera månader tyckte att ALLT kändes meningslöst!) och jag har heller inte avbrutit min tjänstledighet och gått tillbaka till jobbet (något jag faktiskt skulle kunnat göra, men ABSOLUT inte ville…och i ärlighetens namn hade jag inte varit en särskilt bra, eller ens särskilt stabil, assistent om jag gjort så).
Så jag har degat på här hemma, till ingens nöje – inte ens mitt eget, och gjort precis ingenting. Inte ett jota! Nada! Zilch! Nothing! Men jag antar att ett smärre sammanbrott med självrannsakan som följd skulle kunna orsaka så mycket mer skada än bara monetär förlust, så jag tänker inte klaga.
Jag lär nog hitta dit jag vill så småningom.
-Förhoppningsvis hittar jag åtminstone bort från dit jag INTE vill!

Nåväl, jag kan ju inte helt ignorera rubriken.
Det SKULLE varit en tv-blogg här, men jag tappade inspirationen att skriva om alla filmer som visas, visas i repris och sedan visas ännu en gång. Men för sakens skull kan jag ju i alla fall lista dag, kanal och titel på de filmer jag tänkte tipsa/varna om, så får ni själva ta reda på klockslag och välja om ni vill se dem, inte se dem eller helt enkelt tveka en stund

Enjoy!

12 juli
Beverly Hills Cop (TV3)
Dumb & Dumber (TV6)

13 juli
The Scorpion King (TV6)

14 juli
Joker (TV4+)
High Fidelity (Kanal9)
There’s Something About Mary (TV11)

15 juli
Se7en (TV3)
Walking Tall (TV3)
The Fog, 2005 (TV3)
Adam & Eva (TV4)
Grosse Pointe Blank (Kanal5)
Doom (TV6)
V For Vendetta (Kanal9)

16 juli
Moonraker (TV4)
Dangerous Minds (TV4)
Alien (TV6)
Phone Booth (TV4+)
Stormbreaker (TV4+)
Capote (TV8)

17 juli
Fierce Creatures (TV3)
Phenomenon (TV4)
Zodiac (Kanal5)
Jaws 3-D (TV6)

18 juli
Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith (TV11)

19 juli
Crossroads (SVT1)
Beverly Hills Cop II (TV4)

20 juli
Broken Arrow (TV4)
2 Fast 2 Furious (TV6)

21 juli
Liar Liar (TV6)
Signs (Kanal9)
Sleepy Hollow (TV11)

22 juli
Gladiator (TV3)
The Island (TV3)
Catwoman (Kanal5)
Soldier (TV6)
As Good As It Gets (TV4+)

23 juli
6th Day (TV3)
The Witches of Eastwick (TV3)
For Your Eyes Only (TV4)
The Librarian (TV6)
Crocodile Dundee (TV4+)
The Road to Perdition (TV4+)
Dead Calm (TV8)

24 juli
Bridget Jones’ Diary (TV3)
The Silence of the Lambs (TV3)
Casanova (Kanal5)
Caddyshack (TV6)

2 thoughts on “(Skulle varit en) TV-blogg….

  1. Kram!❤

    Måste ju bara se "Capote". Har faktiskt haft den på DVD – en värdelös thaikopia….och därför såg jag den aldrig….😦

    Såg dock till min glädje att den går på TV nu i veckan – och nu känns det som att jag MÅSTE se den:)

    KRAAAAAAAAAAAAAAM! (igen)

  2. Monetära grejor är jobbiga. Usch för pengar😉 men du – enjoy the freedom under din “ledighet”🙂 Nya tag sedan!
    Håller inte riktigt med dig om se/inte se bland allt där det ovan men det är bra att alla inte har riktigt samma smak🙂

Leave a Reply

