Det var mitt fel att vi förlorade igår!!!

Igår, då jag jobbade, frågade Stefan ifall jag hade min dator med mig – för han skulle nämligen kolla på fotboll, och vet vad jag tycker om tv-sport. Jag drog en vild gissning att det var nån match i damfotboll-VM (för precis exakt så långt sträckte sig mina kunskaper kring pågående sport-event), och så var naturligtvis fallet. En semifinal visade det sig att det var, Sverige mot Japan.

Jaja, whatever, tänkte jag och tyckte att 90 minuter var ju en piis of kaka – jag får ju ändå lön för den tiden jag sitter där och tittar.

Så, ifall ni undrar varför vi förlorade med 3-1 så är det troligtvis mitt fel.
Jag satt ju där och glodde i soffan och spred dåliga vibbar omkring mig.

FÖRLÅT!

Nåväl, jag roade mig hursomhelst med att lyssna på de ömsom förvirrande, ömsom oförståeliga och till sist bittra kommentatorerna. De är ju för lustiga de små liven!

(Raka påståenden!)
-Ja, nu får dom….göra lite som dom vill.

.

(För mig helt oförståeligt, om en frispark)
-Lägg in den med lite snö!

.

(Och en minut senare fortsätter bluddret)
-Japanskorna behöver dom där lite hårdare bollarna.
-Lite mer snö alltså?

.

(Japan sätter sitt andra mål)
-Nej nej nej! Aj aj aj! Usch usch usch!

.

(Det bittra slutet)
-Kan vi inte vinna VM-guld kanske vi kan bli världsmästare i felpassningar.

2 thoughts on “Det var mitt fel att vi förlorade igår!!!

  1. HAHAHAHAHA!!!!!!! Vi började kolla matchen men zappade efter ett tag. Missade dock alla dessa förvirrade uttalande från kommentatorerna ;D

    Snö????!!!!!!

    Kramis!

Leave a Reply

