Helgen…

Är mol allena i helgen, då Inger åkt iväg till Luleå för att festa till det med några kompisar. Och det är när katten är borta . . . . som råttorna är för gamla för att dansa på bordet och istället finner det mer värt att hyra ett gäng filmer, köpa takeaway och slappa i soffan.
-Råttorna är till åldern komna.

Har ingen aning om vad jag ska hyra för filmer dock. Ska gå förbi Hemmakväll efter jobbet idag och spåna lite bland hyllorna. Antingen blir det tre nyheter (de har 3 för 120:-), men hittar jag inga lockande sådana kan det bli fem något äldre filmer (5 för 100:-). Man får ju ha dem en vecka, så det är ganska prisvärt.🙂
Är lite sugen på att se den nya Nightmare on Elm Street, som jag aldrig såg på bio – mestadels för att jag hörde att den skulle vara så dålig. Hörde samma sak om sista/senaste Saw-filmen – men den är jag dock betydligt mindre sugen på att se.
Nåja, vi får väl se vad det blir. Förutom filmhyra så har jag lite andra ärenden att göra på stan – så idag hoppas jag på Tidig Fredag (i vanliga fall inget som existerar på mitt jobb, men just idag finns faktiskt en viss möjlighet till det)!

Ska även göra nytta i helgen.
-Städa lägenheten (ty det behövs!) samt fixa klart de sista sju örhängesparen inför marknaden nästa lördag. Har vikt klart origamimodellerna, ska bara välja krokar och andra tillbehör och foga samman allt.
Om jag orkar och inte ger upp kanske jag lyckas spela in Den Där Låten också!

Och apropå ingenting, idag skulle det visst vara Zombiewalk uppe i lilla Kiruna! Det krävs en del cojones för att zombiewalka i en liten yttepytte-grupp, så all cred till arrangörer och deltagare där uppe. Och, givetvis, LYCKA TILL!

-Dags att lägga ut denna, innan det är dags att jobba igen.


Och nej, dagens grådassiga himmel är långt ifrån såhär vackert blå.
Men det är fredag, och i sinnet är de flesta molnen tillfälligt borta.

One thought on “Helgen…

  1. Låter som en hyggligt positiv helg ändå, bortsett från städningen… Men även dammsugare behöver vallas för att inte tappa stinget😉

Leave a Reply

