266-269:365

Har ju varit i Kiruna över helgen, för att fira svägerskan Lena – som fyllde 50.
Dagens Bild har därför blivit lidande. Så här kommer fyra på raken:

266

Bed & Breakfast Gammelstad bjussade på övernattning fredag-lördag.

¤

267

På väg från Luleå mot Kiruna på lördagsförmiddagen passerade vi berget Dundret,
och det kändes ganska overkligt att se den kritvita snö som täckte toppen av det.
(Det festliga festandet under lördagen kommer den överraskade jubilarens egen
dotter så småningom lägga ut en massa bilder på i sin blogg, så då länkar dit).

¤

268

Det mest påtagliga från söndagen – förutom viss trötthet – är att vi körde
de 70 milen tillbaka till Umeå, nästan hälften av dem i nattsvart mörker.

¤

269

Har inte tagit någon bild alls idag (har mest sovit känns det som).
Bjussar istället på en höstbild, tagen längs norra sidan av Nydalasjön.

¤

-Jag är i ärlighetens namn så JÄVLA trött på den här dagliga bilduppdateringen att jag tror jag kommer kräkas. Inte bara känns 90% av bilderna framtvingade, utan ingen blogg blir speciell när man petar ut en, ofta värdelös, bild varenda satans dag! Lusten att skriva något vettigt är helt kvävd – drunknad i den dagliga skräpuppdateringen.
Men nu har jag inte mer än 96 bilder kvar, så jag ska fortsätta året ut. Planerar även att ersätta elva av december månads bilder med lika många haj-hoppande så kallade clip-shows, så det blir ju kanske lite roligare att pyssla med.
Men sen får det fanimej räcka!!

2 thoughts on “266-269:365

  1. “Vem i hela världen kan man lita på”??!! Så jävla blåst, så ini-h-vete-lurad av alla mina nära och kära… Men – det var det helt klart värt!!!!! Tack, tack, tack till er båda – för att ni satte er i bilen och körde alla dessa miljoner mil upp till “vägs ände” för att fira min övergång till “gammal som gatan”. Får väl försöka ta mig till restaurang Arcitic Eden en annan gång. Det var ju dit vi var på väg – trodde jag (!), för att äta Angus-biff med konfiterade tomater och annat gott…Kram på er båda två! Himla kul att ni kom!!

  2. Kan lugnt säga att jag känner igen mig fotouppdateringsfrossan, kan inte tänka mig att jag gör om det, men nu är det för nära för att hoppa av. Keep on truckin’!

Leave a Reply

