Ung fredag!

I förmiddags (tacksamt nog en kvart EFTER jag vaknat till liv) ringde mobilen.
Ett 090-nummer som jag inte kände igen.
Svarade.

Efter en förhållandevis kort konversation har jag nu åtagit mig att mellan 15.00-17.00 den 28 oktober vara workshopledare i smyckestillverkning! På Stadsbiblioteket har de tydligen något som heter Ung Fredag, med diverse inspirationshöjande aktiviteter, och den 28/10 är det alltså smyckestillverkningsdags. Det är inte en vansinnigt avancerad workshop det handlar om, utan poängen är återvinning av gamla smycken. Bland bibliotekets personal har man tydligen samlat in en massa smycken, och dessa ska jag nu alltså hjälpa/instruera/inspirera ett gäng ungdomar att demontera och sedan återvinna till nya smycken, i vad än för form fantasin frambringar.
Den som skulle hålla i workshopen hade tydligen fått förhinder, och de två marknader jag varit på med mina origamismycken fick tydligen Malin (på Vuxenskolan) att tänka på mig när en ersättare skulle hittas.

Så…
Jag – som workshopledare!🙂

Malin: -Tror du att det är något du skulle kunna tänka dig att göra?
Jag: -Det är ju inget jag gjort förut, men ja, visst kan jag det!
Malin: -Jättebra, då sätter jag ditt namn på affischerna.

Jag ska leta upp en av de där affischerna och plocka  med hem!

Hittade en PDF på bibliotekets hemsida, på vilken nedanstående fanns:


Jag ska alltså vara Gerda.🙂

4 thoughts on “Ung fredag!

  1. Vad spännande! Och vad kul att du lämnat “avtryck” så att dom kom att tänka på dig när det behövdes ersättare. Du lär väl blogga om dagen D så man får höra hur det gick!

Leave a Reply

