278:365 + De e mycke nu!

I normala fall så framhärdar jag i en tragiskt oföränderlig vardagsexistens, där inte mycket händer. Den ena dagen är den andra lik och man räknar ut vad det är för dag genom att titta i tv-tidningen…
Men just nu, de närmaste tre månaderna, känns det som att det händer så förbannat mycket!
Såväl självstartat som helt apropå – och visst, det är ju kul att det händer saker, för det är nästan bara roliga saker, men ändå….

I måndags lades mamma in på sjukhus för att göra en dekompressionsoperation i sin rygg. (Operationen gick tacksamt nog så bra att hon fick åka hem efter redan dagen efter)

Den 6 oktober, alltså imorgon, eller tekniskt sett idag, kommer Hanna Degerström från VästerbottensKuriren hem till vår lägenhet för att göra ett reportage om – samt fotografera – mina origamiörhängen.

I övermorgon, 7 oktober, kommer Electrolux med ny kyl, frys och spis!

Den 11 oktober flyger jag med Stefan ner till Stockholm för att se Red Hot Chili Peppers i Globen, vi övernattar på Quality Hotel Globe och flyger tillbaka igen dagen efter. (En superkul grej, trots att jag kommer vara i tjänst ca 29 timmar)

Den 21 oktober ska jag göra en datortomografiröntgen av mina bihålor – inför en operation som antagligen även den kommer ske någon gång innan årsskiftet.

Den 28 oktober ska jag leda en workshop i Smyckesåterbruk på Umeå Stadsbibliotek.

Den 4 november kommer jag EVENTUELLT flyga ner till Stockholm igen, denna gång för ett pro bono-sminkuppdrag. (Om detta blir av så flyger jag hem igen den 6 november).

Den 11 december ska jag vara på Hamnmagasinets Designmarknad/Julmarknad med mina smycken och lite annat smått och gott.

Någonstans mitt i allt detta tänkte jag även försöka hinna träna minst fem dagar i veckan, se till att inte äta en massa onyttigheter, köpa julklappar, jobba, sova samt – och detta kan icke sägas tydligt nog – försöka att inte bli uppgiven utan istället ömt vårda den tvåsamhet som vacklar.

278

Det är inte utan att man blir lite

One thought on “278:365 + De e mycke nu!

Leave a Reply

