Red Hot Chili Peppers!

I tisdags var jag i Stockholm med Stefan, som skulle se Red Hot Chili Peppers i Globen (vilket ju per automatik innebar att jag också såg dem!). Smugglade in en schysst kamera, kamouflerad bland utrustning på Stefans rullstol, och knäppte ett gäng bilder.

En av sakerna jag noterade var att sångaren, Anthony Kiedis,
skaffat en (enligt mig ganska opassande) 70-tals porrmusche!

Förbandet, Femi Kuti & The Positive Force, var ett fjorton man starkt Nigerianskt band, som öste järnet i närmare en timme! Komplett med blås, old school keyboard, trumslagare och sexiga dansare! Det är svårt att tänka sig något band, annat än RHCP, som skulle kunna “pull off” att ha ett sådant förband.
RHCP-basisten, Flea, presenterade dem, och bad samtidigt de tusentals fansen att ha ett öppet sinne. Det hade inte behövts, eftersom Femi Kuti & The Positive Force var nästan omöjliga att inte gilla.
-Flea gjorde även ett gästinhopp under en låt! (se bild#3)

Nåväl, enjoy:

Red Hot Chili Peppers

One thought on “Red Hot Chili Peppers!

  1. Alla bilder är såååå bra och jag är såååå avundssjuk på dig som fick gå….🙂

    (Japp, nu är jag “tillbaka” och ska försöka läsa bloggar kontinuerligt – det är sånt man hinner med på jobbet……iaf på fredagar;))

    KRAAAAAMIS!!!

Leave a Reply

