Fill my head, empty my soul…

Tror att anledningen till att jag låter TV’n mala på hela tiden är för att ljudet av mitt eget tomma, urlakade huvud är så otäckt.

Vad rör sig där inne egentligen?!

Tankar om att jag är sjukt trött på att ha en konstant igensvullen näsa – som givetvis är EXTRA svullen nu när jag varit dyngförkyld. Vissa nätter har jag helt enkelt gett upp och pumpat den full med avsvällande nässpray – trots att jag VET att det inte hjälper på lång sikt utan för det mesta gör allt sämre. Det är nätter då bihålor/polyper inte samarbetat alls, och näsan har varit så igenstoppad att det ibland känts som att den inte ens existerat.

Tankar om att det kommer bli stressigt nästa helg. Dessa tankar kombineras även av skuldmedvetna känslor kring att jag borde ringa Lainen,, om inte för något annat så bara för att prata…om allt och inget… Men gör jag det? Nej!
Och jag vet inte ens varför!

Tankar om jobbet och hur lite jag vill vara där.
Tankar om ett nytt jobb. Om nya saker överhuvudtaget.
Om gamla saker. Om irriterande skitsaker som aldrig tycks försvinna.

Om saker jag vill.
Om saker jag INTE vill.

Ibland funderar jag över huruvida mina virriga, existensiellt ifrågasättande blogginlägg någonsin förstört mina chanser att få ett jobb jag sökt… Det är ingen omöjlighet. -Men ärligt talat så skiter jag i det. En arbetsgivare som dömer ut en person för att denna verbaliserar sin mentala ångest, är inte en arbetsgivare jag önskar arbeta för i alla fall.
förresten så är det nog troligare att jag skulle ratas för alla de inlägg då jag pekat finger (såväl verbalt som rent fysiskt) åt diverse institutioner och/eller personer… Tror till och med att jag vidd något tillfälle genom en kanske bara halvt och halvt genomtänkt bildtext hävdat att Filip och Fredrik är några som bör skjutas omgående!

Just i detta nu, precis när jag skriver detta, så funderar jag på vad Inger kommer säga när hon vaknar (hon ska jobba natt och sover just nu för att orka med) och får veta att jag för sjuttioelfte gången på ganska kort tid hyrt tre filmer från Hemmakväll… (Och nu vaknade hon, så svaret lär inte låta vänta på sig).

För tio dagar sedan hyrde jag X-Men First Class, The Adjustment Bureau och A Film With Me In It. De lämnades tillbaka i onsdags, och idag hyrde jag ytterligare tre; Paul, Rio samt Burke & Hare.

Inger sade: -Jaha.

2 thoughts on “Fill my head, empty my soul…

  1. Rio har jag också tänkt se. Du får gärna berätta om den är sevärd (eftersom vi köper filmer, finns ingenstans att hyra här i närheten).
    Angående det andra… Hösten är ångestens högtid, oavsett orsaker. Det är inte så lätt att ta sig i kragen och göra allt när det mesta känns motigt. Hav dock förtröstan. Det kommer bli bättre. På något vis. Antingen gör du något helt fantastiskt osannolikt så allt löser sig, eller så går tiden och på något vis händer det saker som får dagens ångesttankar att försvinna i vakuum. Sköt om dig!

  2. Tänk om man kunde få vara barn igen….åtminstone ett kort tag🙂

    Tittar på Oliver och kommer underfund med hur bekymmerlös hans tillvaro är. Hans bbekymmer består just nu mest av att:

    a) Det är ledsamt att säga “hejdå” till folk som går – då kommer tårar
    (detta går dock över på fem sekunder efter att dörren har stängts och han upptäcker en rolig leksak ;))

    b) Det är inget kul att behöva gå och sova på kvällen när mamma och pappa är vakna
    (efter ca.30 minuters kämpande och vilt “diskuterande” över spjälsängskanten med mamma eller pappa – som sitter lungt och stilla på golvet bredvid – ger han dock upp och ger efter för sömnen)

    c) att behöva sitta vid bordet och äta är ibland evinnerligt tråkigt
    (MEN……får man något kul att titta på – som en P-skiva – så är det helt plötsligt jättekul)

    Bekymmerslös tillvaro……underbart, eller hur!🙂

    “A film with me in it” låter som en intressant filmtitel – var den bra?

    Kraaaaam!
    /Sys

Leave a Reply

