316-317:365

316

Lördagens frukostmacka (danskt surdegsbröd, gott och extremt mäktigt) toppades
med det som under torsdagens storhandling köptes i ren experimentlusta;
Rökt Brisling!

Jag: Vad fan är brisling?
Inger: Jag har ingen aning…
Jag: Måste testa!


Det är uppenbarligen små yttepyttefiskar, som såg helt obeskrivligt
otäcka ut när jag öppnade burken, men de var faktiskt riktigt goda!

¤

317

Och när vi ändå är inne på udda saker man kan äta…

Ladies and germs, tillåt mig presentera:

SLABANGEN!

2 thoughts on “316-317:365

  1. Slabang, ja tack🙂 Bakverk känns mer som att jag har koll på ingredienser och kombinationer så det vågar jag prova..

    men..

    Brisling, nej tack tror jag😉 Jag är feg när det gäller att prova okända orensade fisksorter.

  2. Du är modig du! Varken brislingen eller slabangen ser ut som nåt som jag skulle stoppa i min mun. Vad tusan är den där slabangen egentligen?!

Leave a Reply

