Origamigrejer…

Roade mig lite under gårdagen…

Vänskapsduva
-I motsats till vad det ser ut som är vikt av ett enda papper. den vita duvan är baksidan av det mönstrade röda pappret som syns i hjärtat.

Dubbeltrana
-So what?, säger ni kanske. Men då ska man veta att de två tranorna inte bara sitter ihop, utan även de är vikta av ett och samma papper. Den vita tranan är, precis som i Vänskapsduvan ovanför, baksidan av det mönstrade pappret som syns på tranan till vänster.

Solstol
-Den här var bara för kul för att motstå. 😀

ORIGAMI ZOO!
Alla nedanstående är, i motsats till vad man kan tro, faktiskt vikta av två papper per djur. Ett för huvudet och ett för kroppen. De var därför inte särskilt roliga att göra – eftersom det känns som lite halvfusk – plus att jag ibland var tvungen att använda en klistrig fästkudde för att hålla huvudet på plats, och då känns det VERKLIGEN som fusk. Men va fan, jag hade ju köpt djurmönstrade papper så jag var ju tvungen att prova på i alla fall. 🙂

3 thoughts on “Origamigrejer…

  1. Du är så bra på detta!!!
    Alla djuren var så söta men jag föll pladask “i” solstolen 😉

  2. Åhhh, vänskapsduvan är verkligen jättefin! ❤

    Gillar ditt origami-zoo oxå (den dagen Oliver lär sig att vara försiktig med fina origamidjur så ska jag beställa ett litet "prydnads-zoo" åt honom 🙂 )

    KRAAAAAAAAAAAAAM!

Leave a Reply

