Maskörskolan – en sista gång nu…

Det verkar som att det inte var helt och hållet fel av mig att hoppa av Maskörskolan i december förra året. Eller, om man ska vara mer to-the-point så var det troligtvis inte bara i mitt eget huvud allt verkade vara så inåthelvete hopplöst att jag helt enkelt inte ville vara kvar längre…

Jag har hela tiden ansett att jag själv är till 50% ansvarig för att jag hoppade av, och att Anette, huvudläraren för kursen, är ansvarig för resterande 50%. Men det kan ha legat mer bakom mitt beslut än bara Anettes omdömeslösa beteende – jag kunde nog bara inte se det just då. För tydligen föll det mesta samman under vårterminen (då jag alltså inte var kvar längre). Fler och fler började störa sig på bristerna i utbildningen och i materialet som fanns att tillgå.
Jag var som sagt inte där när fogarna började släppa, men det gick uppenbarligen så långt att flertalet av mina före detta klasskamrater försökte få pengarna tillbaka från Folkuniversitetet, som i sin tur kontrade med att erbjuda en återbetalning på 20% av utbildningskostnaden (något som på ett sätt avslöjar att de ju VET att saker inte stått rätt till), en siffra som ansågs på tok för låg, eftersom praktiskt taget INGA av utbildningens löften infriats och kravet därför är att hela utbildningskostnaden ska betalas tillbaka.

Då vårterminen tog slut plockades huvudläraren tydligen bort (efter att ha undervisat i 20 år), den utbildningsansvariga blev förflyttad och den nya huvudläraren fick slänga över 20 säckar skräp innan lokalen kunde börja användas igen.
Den nya huvudläraren har enligt uppgift aldrig tidigare arbetat som lärare…

Nåväl, en Facebook-sida har skapats, fotografier från lokalen finns till allmän beskådan och det verkar som att kontakt med tidningar och/eller diverse tv-sända utredningsprogram ligger som nästa punkt på listan.

Har ni Facebook får ni gärna hjälpa till, delvis genom att gilla sidan men även genom att sprida länken till den – så att fler kan läsa/se hur det var under läsåret 2010/11, samt hänga med i dramatiken under vad som än kommer följa i kölvattnet…

GILLA och SPRID!

https://www.facebook.com/maskorskolan

För den som vill ha nåt mer konkret så har jag lånat fyra foton från FB-sidan:

Maskörskolans undermåligt ventilerade, dåligt isolerade källarlokal
användes även av Teaterutbildningen, vars klädes- och rekvisitaförvaring
ofta svämmade över ut i lokalen.

¤

Bara ett av många skåp som såg ut på detta vis…
Här förvarades allt från torrpastellkritor och tidigare klassers videoinspelningar
till instruktionsböcker, pedagogpärmar, skräp och känslig fotoutrustning…
Blandat, omkastat, intryckt och borttappat!

¤

I verkstaden fick max en fjärdedel av de tolv eleverna plats, och ventilationen
därifrån var mer eller mindre ickeexisterande – vilket är ganska idiotiskt med
tanke på allt det var tänkt att man skulle syssla med där inne.

¤

När man tittar på sminklådorna (och det här är inga arrangerade bilder,
jag kommer ihåg det precis såhär!) och betänker att all denna mögliga skit
smetade vi i ansiktet på varandra, så är det kanske inte så konstigt att mina
polyper till sist fick frispel, svullnade upp och nu kräver avancerad kirurgi
för att bli någorlunda okej igen…
-Tydligen hittades småkryp i lådorna där allt trassligt hår förvarades!

One thought on “Maskörskolan – en sista gång nu…

  1. Vilken tur att du stod på dig och följde din “magkänsla”!

    Kommentar; FY F-N vad äckligt!!!

    Håller tummarna för upprättelse.

Leave a Reply

