Förberedd!

Känner mig ganska förberedd inför allt som sker nu i december.

Julklapparna är i grund och botten klara (bisarrt nog, efter att för bara 1½ vecka sedan ha klagat som fan över att jag tvärt emot mitt normala beteende inte ens börjat ännu). Är snart klar med origamikursen, har bara ett tillfälle kvar och allt är förberett inför det.
Har även fixat allt som fixas kan inför alla stundande julmarknader…

Enda nackdelen med de senaste veckorna:
Har varit så totalt insnöad på origami att det så smått börjar kännas lite jobbigt.
Efter julen måste jag nog ta en liten paus…

Men tills dess, håll till godo med det jag grävt ner mig i de senaste 4-5 dagarna:

En stycke origamiskulptur!

Den består av 198 separata pappersbitar! Och även om ovanstående bild, då jag håller den i handen, är ganska bra – så stör det mig att en av de coolaste delarna på skulpturen inte syns…

…de tre “fritt” hängande formerna i mitten av den. De hänger på plats med hjälp av tre elastiska trådar, som var mer än bara ett litet helvete att få dit.

Idag tillverkade jag även en “Rhombic Dodecahedron” av tolv stycken specialpapper som veks till en “A4-Rhombic Unit” (designad av origamidesignern Nick Robinson). Denna fyllde jag sedan med en 50-lampors julgransslinga…och tände den!

One thought on “Förberedd!

Leave a Reply

