LMN – gissningarna!

Okej, såhär är det:

Just nu är jag på jobbet, och ska så vara till 08 imorgon bitti.
Ska försöka sova en stund på dagen imorgon, eftersom jag vid 22.30-tiden ska bege mig in till stan för att – som vanligt – höja medelåldern på SF’s luciavaka, Lucia Movie Night, med en sisådär 20 år. Kortfattat: Jag ska se tre biofilmer under natten mellan 12-13 december.
På dagen den 13:e ska jag återigen försöka sova en stund, eftersom ett 16-timmars nattskift ska påbörjas klockan 16.00 (och avslutas klockan 08 på onsdagmorgon).

-Sleep is for sissys!

Nåväl, de tre filmerna under Lucia Movie Night är alla förhandsvisningar av kommande filmer. De är alla hemliga – här i Umeå ända fram till titeln dyker upp på bioduken! (I mesiga Stockholm avslöjade de titeln innan de startade filmen = berätta vad som är i paketet innan den som fått det hinner öppna!).
Gissningarna kring vilka filmer det kommer bli är alltid frekventa, och sällan korrekta – ens på en endaste liten punkt!

Så, mina gissningar kommer denna gång listas under tvenne rubriker; “Maybe when my asshole learns to chew gum!” (titlar som inte har en suck i helvete) samt “Murphy’s Law” (titlar som med min otur kommer vara de som…. osv).

Hi! Ho! Lets go!

Maybe when my asshole learns to chew gum!

Sherlock Holmes: A Game of Shadows
-Många kastade skit på den första Sherlock Holmes-filmen, men jag gillade den! Och det ska bli (ja, SKA bli – för jag kommer se den efter den 12:e, då det står klart att den inte visats under den kommande natten) jäkligt kul att se Noomi Rapace i en Hollywood-rulle.

The Darkest Hour
INTE för att Joel ‘Snabba Cash’ Kinnaman är med i den – utan helt enkelt för att det är en av få skräckis-liknande filmer som ska ha premiär inom snar framtid… Och en skräckis känns ju trots allt ganska passande under en mitt-i-natten biovisning.

Mission:Impossible – Ghost Protocol
Mmm, jag vet. Dream on! Men det här är ju som sagt den utopiska listan, och i en perfekt värld blir det här den sköna avslutningen, cirka 06 på morgonkvisten den 13:e december. Lustigt är att skurken (eller en av dem?) spelas av Michael Nyqvist… Så jag har alltså omedelbar svenskkoppling på alla tre utopi-filmer! När hände det sist?!

Hi! Ho! Let’s go – igen!

Murphy’s Law

Någon Annanstans i Sverige
Har ingen aning om vad den handlar om… INGEN aning.
Men Helena Bergström är med i den så………

The Stig-Helmer Story
Är inte det här något som borde självdött för länge, länge, lääänge sedan??!

En Gång i Phuket
Spelar ingen roll vad det är och vad den handlar om, men Peter Magnusson är på affischen, och det räcker för att jag ska få utslag över hela kroppen.

2 thoughts on “LMN – gissningarna!

  1. Drömmar är gratis😉
    Alla 3 på din “drömlista” skulle jag också vilja se men…
    av de andra är det bara StigHelmer som jag skulle kunna tänka mig. Ska bli kul att höra vilka det verkligen blev.

    Hoppas du kunde somna och sova lite så att det inte blir så jobbigt att hålla dig vaken. Ha kul!

    Kram på dig!.

  2. Hahaha. Lasse Åberg som opsi-murphy och så två av de förhoppade, funkar det då?🙂 Håller med dig om Bergström och Magnusson. Sånt är inte sevärt. Holmes ser jag fram emot att se, ja när den kommer på dvd dvs, har ju inte bio här.🙂

Leave a Reply

