FILMKÖPARMÅNADEN!

Jul är över, och det standardiserade köpstoppet har upphävts!

-Och trots att jag sammanlagt fick 6 filmer* i födelsedagspresent/julklapp så tänker jag denna månad köpa ÄNNU fler**!

I min nya, fluckra Personliga Almanacka har jag bland de personliga inställningarna valt att ha en tio punkter lång ‘Veckans Lista’ längst ner på varje 7-dagarsuppslag, och denna vecka har listan titeln “Filmer att köpa innan 31/1”. Dessa kommer till 100% vara filmer jag redan sett och efteråt bestämt mig för att köpa – en del av dem är äldre, och jag tog mig av en eller annan anledning aldrig för att faktiskt köpa dem då det begav sig…
…men nu så!

*) Filmerna jag fick i födelsedagspresent/julklapp är: Crimes and Misdemeanors (1989), Der Himmel Über Berlin (1987), Murder my sweet (1944), Manhunter (1986), The Sweet Hereafter (1997) samt origamidokumentären Between the Folds (2008).

**) Den ännu icke färdiga listan över filmer jag planerar att köpa (eller i vissa fall redan har beställt) lyder: The Game (1997), Harry Potter and the Deathly Hallows pt1 (2010), Harry Potter and the Deathly Hallows pt2 (2011), Pirates of the Carribean: On Stranger Tides (2011), Super8 (2011) samt A League of Their Own (1992).

-Vad annat kan man göra än att kolla film och se tiden passera...

One thought on “FILMKÖPARMÅNADEN!

Leave a Reply

