Vintern är här nu…

Snö!
Överallt!
Alla stillbilder ser ut som att man tappat dem i toaletten!

Rörliga bilder funkar bättre…

Men apropå stillbilder, då Danne i slutet av november publicerade sin Dagens Bild #330 så fick jag omedelbart en filmbild i huvudet, men hade inte möjlighet att skriva nåt om det då – och sedan glömde jag bort det. Men nu så!

Bilden på den högst dramatiske Milton…

…fick mig att utan omsvep tänka på öppningsscenen i Friday the 13th (1980)!

Åsså apropå filmer, Play har redan skickat filmerna jag beställde igår (A League of Their Own, The Game, Harry Potter and the Deathly Hallows pt2 samt Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides), snabbt jobbat, Play!
Och idag beställde jag även två filmer från Discshop (Harry Potter and the Deathly Hallows pt1 och Super8), vilka jag betalade med presentkortet jag fick av mamma i julklapp. Så TACK mamsingen! 🙂

Sist men inte minst:

I knows you are out there. I can smells ya!

3 thoughts on “Vintern är här nu…

  1. Så där har det sett ut här i Kiruna sen vi kom hem i fredags. Fast, för det mesta har snön kommit “på tvären” – det har alltså blåst samtidigt som det snöat. OCH JAG HATAR DET!!!!! Såna dagar vill jag bara härifrån! Men, som genom ett trollslag, blir det en vindstilla dag, och då glömmer jag bort tankarna på emigration. För såna dagar är det riktigt vackert här…
    Kram!

  2. Eftersom snön redan landat däruppe i norr så kan den stanna kvar där, när jag ser bilder och filmsnutten så säger jag “tack för regnet”. Jag hoppas vi får en fortsatt GRÖÖÖN vinter, jag vill ha barmark och plusgrader. 🙂

Leave a Reply

