Origamikalendern, vecka 2

Ny vecka, nya saker att vika…

Måndag:
En “Yapping Crow”
(öppnar och stänger munnen när man trycker ihop flikarna längst ner)

Tisdag-onsdag:
Skjorta + byxor
(ingen direkt utmaning för mig, som ju vikt dessa så
många gånger att jag säkert är uppe i tresiffrigt antal!)

Torsdag-fredag:
En hund
(man vek huvudet på torsdagen och kroppen på fredagen, och det är
definitivt inte den snyggaste jycken i världen – jag ritade dit ledsna
ögon för att det överhuvudtaget skulle gå att se vad det var för nåt)

Helgen:
Bestod av en text som förklarade att Origami kommer från de japanska
orden “Ori” (som betyder vika) och “Kami” (som betyder papper).
-Inget vikprojekt med andra ord…

2 thoughts on “Origamikalendern, vecka 2

  1. Hahaha! Gillar “Yapping Crow”😀

    Tänk vad snyggt allt (det mesta) låter på japanska. “Origami” låter sååå mycket snyggare än “vika papper”. Undrar vad det heter att “Laga mat” – något som jag gillar. Tänk om det också låter lika snyggt som origami? Då skulle jag oxå kunna säga att jag har ett intresse som låter häftigt😉

Leave a Reply

