Origamikalendern, vecka 3

Det har varit en ganska rosa vecka (pappren i kalendern skiftar i nyanser, och just nu tyckts det vara en sorts blek laxrosa som gäller) .

Fast på måndagen skulle man vika av ett “printer paper”, vilket innebär att det blev
ett vitt sådant. Resultatet kallades för en Magazine Box, men jag tycker nog att
den blev lite väl liten för att rymma ens ETT “magazine”.
Jag har haft den ståendes på soffan hela veckan, som en papperskorg!


Ja, allt detta är skräp! Till och med de läckra X-vingarna ska slängas!

¤

På tisdagen vek jag vad som skulle vara en Baby Bunny


…men jag vet inte det jag.

¤

På onsdagen blidde det en dinosaurie.

¤

Torsdagens vikning kallades för en Letter Fold, men jag vet inte riktigt om jag
förstår poängen med den. Den skulle vikas av ett a4 (eller motsvarande), så rent
teoretiskt kan det vara ett metod att vika ihop ett brev på ett roligt sätt…men det
kommer vara många fula och jobbiga veck i brevet när man öppnar upp det.

¤

På fredagen skulle det vikas en häst….typ i alla fall.

¤

Helgens projekt var återigen en basform. Eller snarare TVÅ basformer.


Kite Base – – – – – – och – – – – – – – Fish Base

Man viker den första, och utvecklar sedan den basformen till den andra.
Och ja, den slutgiltiga “FiskBasen” ska användas till måndagens projekt.

One thought on “Origamikalendern, vecka 3

  1. Oj, du börjar bli en riktig “origamist” (eller vad det heter??). det ser verkligen INTE ut som SKRÄP i din origami-papperskorg! 😉

    Jag (Oliver) hoppas verkligen att den där kalendern inte är för enkel/tråkig för dig??? Jag gissar att vissa/flera av viknings-objekten är liiiiiite lätta för dig som är så duktig….. (funderar över hur lätt den kalendern är som fanns att köpa och heter “EASY origami”? …..kanske något för MIG??;) )

    Kraaaaaam från Sys (som ser fram emot lördagen:))

Leave a Reply

