Jag skulle aldrig ha kommit hit!!!

Kommer till jobbet – fast besluten att hitta någon som kommer och löser av mig tidigare, eftersom jag inte känner mig helt 100.

En efter en säger personalstyrkan nej.
Underbart…

Till sist dristar jag mig till att fråga den som enligt schemat ska lösa av mig klockan 16, för att höra ifall hon kan komma tidigare. Varpå jag får svaret att hon inte ska jobba från 16, utan först imorgon bitti…

Men på schemat står det att du ska jobba, det är ditt officiella pass, och ditt pass imorgonbitti är ett extrapass du tagit på dig!

Det måste vara fel. Jag ska inte jobba.

Skickar ett MMS med ett foto på schemat.

Jag har gammal mobil, kan inte se mms.

Jag skulle fan aldrig ha kommit hit idag!

9 thoughts on “Jag skulle aldrig ha kommit hit!!!

  1. Ring dom som är ytterst ansvariga för personalen. Om du inte kan få dit nån som löser av dig tidigare så ska du ialla fall gå när din tid är slut!

  2. Ytterst ansvarig för bemanningen här har – tyvärr – JAG blivit iom alla nya saker som införts med den nya “Margareta”.
    Men ytterst ansvarig för Assisteras personal är ändå de, så jag ringde och konfererade med henne – och till slut blev det så att jag med hennes stöd ringde till den som sagt “jag ska inte jobba” – och sade att “JO, det ska du VISST!”
    Så, jag kommer inte kunna gå tidigare, men klockan 16 ska jag i alla fall härifrån!

  3. Men gud! Vad är det för barnungar du jobbar med??!!!! Bra att du ringde Assistera och fick deras stöd iaf.

    Grrr!

  4. Det är visst inte över än…
    Jag ringde henna, och hon gick YTTERST motvilligt med på att komma in och jobba PÅ DET PASS HON SJÄLVMANT TAGIT PÅ SIG FÖR ÖVER TVÅ MÅNADER SEDAN… Men sen ringde hon själv till Assistera och beklagade sig, och nu är det återigen ingen som ska komma i eftermiddag!
    Har försökt med två halmstrån till, en sade nej (fullt förståeligt, han jobbade nu och var inne på sin jobbtimme #19) en går det inte att nå.
    Om fem minuter ringer jag till Assistera, och sedan får de göra vad fan de vill, jag stannar inte en sekund längre än 16!

  5. Detta är inte ditt ansvar att lösa om du inte fått extra betalt för det. Låt dig inte utnyttjas. Go, Micke!

  6. 20 mobilsamtal och femtielva sms senare så är fortfarande inget löst, så då blir det utbeordring – något som Assistera ska sköta (jag har nämligen inte nog mycket betalt för att ringa hem till folk och tvinga hit dem).

Leave a Reply

