Origamikalendern, vecka 6

Det ha varit en ganska rolig vecka i Origamikalendern, och jag har nu hittat den
första designen som jag känner att jag faktiskt vill spara kvar i minnet!

På måndagen skulle Blintz Basen från den gångna helgens projekt användas till att
vika en krona (tänk kunga-). Här ser man även ganska tydligt den solklara nack-
delen med att ha det fina mönstret på ena sidan och instruktioner på den andra…
Visst, instruktionerna till det man viker är inte på samma papper (det hade såklart
aldrig fungerat), men bara för att instruktionerna på baksidan av nedanstående
papper inte tillhör modellen jag vikt gör ju knappast att de blir mindre synliga.

¤

På tisdagen blidde det en – ganska intetsägande – fisk.
Man skulle rita ögon på den, men jag kände inte för det, så…


Ladies and germs:
Den Blinda Plattfisken!

¤

På onsdagen skulle man vika en panda. -Och ja, jag vet att den är ganska platt,
den är mer eller mindre fyrkantig och jag har dessutom ritat dit ögonen…


…men jag kan inte låta bli att VERKLIGEN gilla den!

¤

På torsdagen hette projektet Ros.


Men resultatet är lite mindre likt en ros än jag skulle önska.

¤

På fredagen skulle man vika blad till torsdagens ros, och dessa blev faktiskt
betydligt mer verklighetstrogna (om man bortser från färgen då förstås).

One thought on “Origamikalendern, vecka 6

Leave a Reply

