Origamikalendern, vecka 7

Två av veckans sex saker skulle vikas av annat än origamipapper.
Redan på måndagen skulle man, av en 1-dollarsedel, vika en ring.
Lyckligtvis hade jag faktiskt en sådan hemma!
-Inger ställde upp och modellade den färdiga ringen.

¤

På tisdagen var det Alla Hjärtans Dag, och då skulle man såklart vika dessa:

¤

På onsdagen blidde det en sorts svamp…


Tycker det ser ut som en Karl-Johan.🙂

¤

På torsdagen skulle man använda ett a4-papper till att vika en strut.


Den ser inte särskilt rolig ut, det vet jag, men den var faktiskt ganska fyndig!
Garanterat användbar om man till exempel ska ordna barnkalas eller nåt sånt.

¤

På fredagen skulle man vika en båt…
Exakt den båtsort som i mitten av 90-talet fick mig att bli intresserad av origami.


Jag vek den utan att titta mer än ett par sekunder i instruktionerna.🙂

¤

Helgens projekt var återigen en sorts basform (som ska användas på måndag).
Denna gång en jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare.


Helmet Base

2 thoughts on “Origamikalendern, vecka 7

  1. Fyndigt modellande av ringen😉

    Tänk om du aldrig suttit där i spärren och haft tråkigt och sett den där båten en gång i tiden….öden spelar verkligen in i livets händelser.

Leave a Reply

