alive inside

Ibland har jag en sorts utomkroppslig upplevelse.
Studerar mig själv, nästan som en tredje part…

Oftast kan jag inte låta bli att bara skaka på huvudet.
Åt denna arma, förtappade varelse.
Vad håller han egentligen på med? Vad är det egentligen han försöker inbilla sig? Hur har han tänkt att det här ska gå ihop? -Har han tänkt överhuvudtaget? Eller låter han sig helt enkelt bara svepas med och hoppas på att när allt till sist slutar snurra så ska bitarna falla på plats automatiskt?

Åsså wooosh så är jag tillbaka i mig själv igen.
Fast med alla dessa tankar fortfarande kvar i skallen.

Det är jobbigt.
Försöker stänga av dem.
Distrahera dem.
Överrösta dem…

Kollar film. Spelar spel. …..Äter.
Ibland går det, men oftast inte.

De gånger tankarna är så högljudda att de nästan blir osammanhängande så bankar hjärtat. Inte fort, men HÅRT! …utan att jag anstränger mig det allra minsta.
Till och med jag, med mitt begränsade medicinska kunnande, kan lägga ihop två och två och få det till Ångestframkallat Högt Blodtryck.

Borde ha en massa saker att se fram emot, men alla förväntningar uteblir.
Jag är inte längre irriterad jämt och ständigt (vilket faktiskt var fallet för ett tag sedan), men jag är nu istället mest uppgiven. Lite rädd, ibland på gränsen till panikslagen – något som inte helt oförklarligt brukar sammanfalla med de tillfällen då hjärtat bankar som hårdast.
Men oftast är jag bara uppgiven.

Uppgiven, ledsen och deprimerad.

-Och jag vet inte hur jag ska få det att upphöra.

3 thoughts on “alive inside

  1. Det blir ju ett enda virrvarr till slut, av tankar och känslor och man bara… bläääh. Hoppas du får rätsida, och lite harmoni snart!

  2. ❤ Tro på att det vänder……det gör det alltid….förr eller senare….och ut kommer man starkare……sargad med STARKARE. ❤

    Kraaaam!

Leave a Reply

