Säg hej till publiken!

Jag har plockat hem de två saker jag hade i skafferiet (en halv påse torrostade jordnötter och en burk örtsalt), jag har kastat den nästan tomma Tabascoflaskan märkt “Det här är Mickes Tabasco, men det går såklart bra att låna lite” (och ja, jag vet att “låna” innebär att man lämnar tillbaka, men whatever) och jag har packat mina sängkläder i den stora H&M-påsen de förvarats i det senaste halvåret och ställt den bredvid min väska.
Jag har – kort sagt – rensat bort mig från arbetsplatsen.

Ikväll kommer jag träffa Stefan och massor av mina kollegor över en trevlig middag på Angelini (ty Stefan fick tummen ur, go figure, och drog ihop en avskedsmiddag – jag fick välja restaurang).

Men klockan är nu 07.55, det är tisdagen den 28 februari, och efter 1.982 dagar tar jag mina saker och lämnar det här jobbet för sista gången.

Jag tror att Porky Pig sade det bäst, när han sade:

10 thoughts on “Säg hej till publiken!

  1. ….och känn: EN STEN (eller två eller tre…..kanske ett helt grustag?!!) faller från dina axlar!🙂

    Kraaaaam!

Leave a Reply

