Under the blade…

Okej, jag kanske är melodramatisk här nu…men jag har haft den här bloggen som mitt eget personliga forum i över sex år nu,  så jag bjuder på det!

Imorgon, klockan 10.00, infinner jag mig på ÖronNäsaHals-avdelningen på Norrlands Universitetssjukhus för att genomgå en så kallad FESS-operation, som ska ta hand om mina sedan 18 månader tillbaka svullna näs-polyper.

Jag sövs ner och operationen sker sedan genom mina näsborrar.
Bihålorna skärs upp, rensas rent och fylls med långa, kortisonindränkta bomullsremsor.
Dessa ska sitta kvar i ett par veckor och plockas sedan bort.
Efter det ska det ta ytterligare cirka en vecka för näsa/bihålor att hämta sig. Sedan ska jag förhoppningsvis vara helt återställd, sånär som på att jag kommer vara tvungen att använda kortison-nässpray resten av livet.

Nåväl, längre nedsövning (operationen tar 1-3 timmar) är alltid riskabel, så jag tänker – med en mer eller mindre morbid inställning till livet – säga såhär:

-Om jag inte dyker upp här igen så har nåt gått jäkligt snett.

….men förhoppningsvis går allt bara bra!

4 thoughts on “Under the blade…

  1. Inte vad jag ville läsa…..Jag utgår ifrån att den med det snaraste kommer ett inlägg snabbt här igen! Nåt annat vill jag inte ens tänka på.

  2. Är det äntligen dags!? Då ska jag hålla alla tummar jag kan hitta för att allt ska gå jättebra! Kram på dig!

  3. 😦 Nej jag hoppas verkligen att det kommer ett inlägg så snart som möjligt – om så bara ett enda ord! Det här kommer att gå JÄTTEBRA🙂

    Kramisar!

Leave a Reply

