Blandade bilder…

Rensade lite i mobilen under eftermiddagen…
…och hittade allt från bilder jag tog igår, till bilder jag tog för över ett halvår sedan!

Enjoy!

På färjan på väg hem från Gröna Lund.
(tagen i augusti 2011)

Liten kille med stora, djupa ögon.
(tagen sommaren 2011)

Uthämtningsmysteriet…

Min nuvarande Facebook-profilbild:

Fett med snö på balkongen…

Fett med snö på grillarna utanför…

Fett med snö fanimej överallt!

KALLT!

Klädd för KALLT!

Snöskulptur-tävlingen, Umeå 2012

Den här föll tydligen ihop redan under tävlingsdagen…

Vinnaren:
(klicka för att se den i större format)

Frukost, två timmar innan operationen…

Extremt sliten, på kvällen efter operationen…

Blodig och trött, morgonen efter.

Under bandaget, kring näsan: Blod.
bandaget, kring munnen: Tomatsås.
Slutsats:
Det är svårt att äta med bandage ner över halva munnen.

Sist men inte minst, här på Istidsgatan är vi vana att ta alla de de där små genvägarna till och från Ica Mariehem, som arbetats upp genom åren. Så när de kommunala snöröjarna sätter käppar i hjulen och plogar upp en stor hög där genvägen brukar vara – plockar den händiga Istidsgatebon fram en skyffel!
(Nej, det är inte jag som skyfflat – men stort tack till vem det än är!)

Allra sist, en bild jag tog alldeles nyss på de jättefina blommor jag fick levererade till dörren för en liten stund sedan. Tack så jättemycket mamma, SysterYster, Fredrik och Oliver!!!

4 thoughts on “Blandade bilder…

  1. Åhh, det är alltid så skoj att se bilder. Några kommentarer:

    1. Hade nästan glömt hur långhårig min lilla kille var i somras🙂

    2. Meningen “Klädd för KALLT!” kan få två helt olika innebörder beroende på hur man betonar när man läser😉 (bara nåt jag kom på….hihihi)

    3. Dåligt att någon KISSAT på ena skulpturen….hmmm….verkligen moget!

    4. JAg gillade Hamburgarmenyn-skulpturen – men vinnaren var verkligen enorm och vacker!🙂

    5. Lite hemskt att servera TOMATsås till en nyopererad man med bandage runt hela näsan och med svårigheter att äta utan att smeta ut såsen. Nästan så att man undrar vad det är för morbid person som bestämt menyn??😉

    6. Kul att de fina blommorna kom fram så att du kan titta på dem (för jag gissar att du inte tycker att de luktar något speciellt? ;))

    Kraaaaam!

    • 3. Tyckte precis samma sak!

      4. Hamburgerstatyn var publikens favorit.🙂

      5. Det var en meny med sex olika rätter och jag fick välja vad jag ville, så felet är helt och hållet mitt!

      KRAM på dig med sys!

  2. Man ska inte skratta men jag kunde inte hålla mig från att påminnas & fnissa lite över bilden där du skriver att det är svårt att äta med bandage över halva käften.. du ser lite ut som Ante i somras där fast med bandaget på överläppen istället för underläppen ;P ingen förstår nog honom bättre än du nu i den situationen, hehe.

Leave a Reply

