Sleeping not-so-Beauty

Ibland ska man bara ge efter, och ignorera petitesser som vad det är för veckodag, vad klockan är samt hur gammal man är (läs: hur gammal man vill framstå som).

Igår var det fredag. Ni vet, som i TGIF, äntligen helg, dags att äta go-middag, dricka lite vin och ha trevligt till midnatt. Fredag!

Jag kom hem vid 17.45 (efter att ha varit på biblioteket i ett par timmar, spridandes origami till folket!). Fixade middag – fabulös Nasigoreng – och satte mig i vardagsrummet för att äta den, samtidigt som jag kollade på Pixar’s The Incredibles (blir bättre och bättre för varje gång jag ser den).
Vid 20.30-tiden började jag känna mig trött… Sådär riktigt jäkla AP-trött!
Vid 21 gav jag upp, ringde Inger, som precis skulle gå hem från jobbet, och frågade ifall hon skulle bli hemskt besviken ifall jag sov när hon kom hem… (det var mest en fråga bara för frågans skull – jag hade sovit oavsett vad hon svarat).

Jag borstade tänderna, lade mig i sängen och slocknade på fem minuter!
Inger kom hem – jag sov.
Inger kollade tv till efter 23 – jag sov.
Inger kom in och lade sig bredvid mig – jag sov.

Vid 06.30 kollade jag på klockan första gången, och låg sedan kvar till 07 (hade tvätt-tid bokad då). Över 9 timmars oavbruten sömn… Jag känner mig totalt utvilad!

3 thoughts on “Sleeping not-so-Beauty

  1. Dels har du sovit dåligt efter operationene och sen tror jag att vårens intågande gör oss trötta. Jag slocknade före 20 i förrgår och igår hann inte klockan bli 21 innan jag sov som en stock. Trist ur social synpunkt men skönt ändå för kropp och själ.

    Bilden var ju bara så söööt!

  2. The incredibles ÄR bra, så är det bara. Sova gott låter bra, hoppas du är lika utvilad imorrn!🙂

  3. Hehehe…vi somnade OCKSÅ kl.20.30 i fredags🙂🙂🙂

    Kanske ett tecken på att men blivit äldre (inte gammal – ÄLDRE;))

Leave a Reply

