u2b

Fick ett videotips från svågern Fredrik A, och det tipset ledde mig vidare till ett liknande, men kanske något mer slående exempel på något man tycker borde visas för alla de tågbolag som kör tågtrafiken runt om i vårt snöiga rike.
För kom igen nu, här är det, svart på f**king vitt!
Det ÄR inte så jäkla svårt att rensa snö från spåren!

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Det finns filmtrailers…åsså finns det filmtrailers.
Jag har aldrig stuckit under stol med att jag är trailermakarnas våta dröm. En cool trailer kan få mig att köpa vad för skit som helst. Men med detta sagt så bör tilläggas att militär-propagandafilmen Battle LA inte är en skitfilm. Den är långt ifrån världsbäst, men fullt acceptabel fredagkvällsunderhållning. Trailern för den är dock skickligt redigerad, satt till Isländska Johann Johansson’s spöklika “The Sun’s Gone Dim” och är kort sagt oerhört bra! Och man får – vilket ju såklart är tanken bakom den – en okuvlig lust att se filmen!

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Jag tycker att trolleritrick är ganska kul – men mestadels de mindre tricken, det som kallas “close up magic”. Antagligen för att det känns som att det krävs så pass stor skicklighet och väldigt subtil distrahering av åskådaren. Stora svulstiga trick kanske är MINST lika svåra, men det blir oftast så otroligt mycket Las Vegas show över det att jag liksom tappar intresset.
Men nedanstående korta och intensiva glam-show (från ‘America’s Got Talent’) är fanimej otrolig, trots att det inte är så mycket “magi” över det – utan mest massiv, sinnesstörd, vansinnig skicklighet!

OBS! Klippet gick inte att bädda in, klicka nedan för att se det på YouTube.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Har lagt ut den här förut – men den är fortfarande helt otrolig!
David Elswhere dansar på Kollaboration 2001. Det bästa med det här klippet är att man först får se de två killarna som uppträder innan honom – och de är inte alls särskilt dåliga – och sedan kliver David ut och piskar skiten ur vem som än varit innan honom – och, såklart, vem som än har den brutala oturen att stå på tur efter honom!
Han var, som det verkar, fortfarande ganska okänd då.

-What’s your name boy?
-David.
-David? David, from where?
-Santa Anna.
-David from Santa Anna, let’s see it!

Älskar vrålet från publiken en minut in i klippet, när han verkligen drar igång! Åsså den blygsamma lilla nicken mot konferencieren precis på slutet, som att han säger “Jahapp, det var det. Tack så mycket för att jag fick vara med.”

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Åsså lite uppiggande skratt, courtesy of The Umbilical Brothers:

6 thoughts on “u2b

  1. Ha! Trailers är roligt, så är det. Ang Battle LA – den är helt skaplig faktiskt. Vet du vad jag just gjorde? Tryckte hem två garanterade b-filmer, fantasy som oftast. Unnande mig det då jag hade 200kr att spendera på CDON…:D (Kommer väl recensera framöver i nya bloggen – om jag nu tycker filmerna är värda att recensera😉 )
    På tal om tåg i snö… Sverige känns ibland som enda land där tågen står still för snöfall, is, lövhögar, lövhalka, solkurvor… I vissa andra länder – högtechnologiska sådana – går tågen i ur och skur, annars faller samhället som ett korthus. Tycker alltid det är lika lustigt varje gång tågen står still här och SJ och Co rycker på axlarna åt alla arga pendlare som missar arbetstid, missar transfer osv.

  2. Jag önskar verkligen att jag kunde göra 10 klädbyten lika snabbt och obemärkt vissa mornar..😉

    …och Davids dans….HELT OTROLIG!!!

Leave a Reply

