What…..the…..fuck…..

…..just happened!?!?

Det var torra, snöfria gångvägar och 6 plusgrader igår förmiddags.
Men nån gång efter lunch började det – helt oprovocerat – att snöa!
Det fullkomligen VRÄKTE ner, och vad värre är, det VÄGRADE sluta!!!

¤

Mitt tålamod börjar, på fullaste allvar, ta slut.
Jag vill bara bort från all jävla snö, all kyla och alla jävla lager med
kläder man måste ha på sig varje gång man ska gå utanför dörren.
När jag tittar ut genom fönstret och ser att  det nu fortfarande snöar
vill jag rusa ut på balkongen, greppa det snötäckta räcket och vråla:
“MEN SLUTA NÅN GÅNG DÅ FÖR HELVETE!
Det är den 18:e april! ARTONDE….APRIIIIIIL!!!”

4 thoughts on “What…..the…..fuck…..

  1. Så kände jag i lördags…. 14 april och vi hade bokat däckbyte (till SOMMARdäck). Nu får det vara nog!!

    Som tur är så klarar sig termometern inte under plusstrecket här i Stockholm, så inget vitt kladd ligger kvar 🙂

    “Aprilväder” – jag hatar uttrycket….det värsta är att det stämmer….VARJE ÅR!:(

    Snart är det vår dock – “den som väntar på nåt gott…” (också ett uttjatat/hatat uttryck, hahaha)

    Kraaaam!

  2. men vad är det där för lattjo… pryl… 😉 Skämt och sidor -98 snöade det på Arlanda den 15 maj. Jag jobbade och planen stod still, fanns inget manskap som kunde manövrera den enda avisningsmaskinen som fanns på plats just då. Det var tider det. 😉 Fast jag håller med dig. Det får vara slöt på snöande nu, vår ffs, i hela landet. 🙂

  3. Nu är det ju som det var förr i världen…då jag var ung…när man hade snö kring majbrasan o sprang på skaren. Jag minns det som igår….

    • Lite nostalgi där…
      Men “förr i världen” för mig innebär denna tid på året tussilago, grönt gräs och sånt. 🙂

Leave a Reply

