Stockholmshelg…

Är nere i Kungliga Hufvudstaden och hälsar på.
Kom hit redan på onsdagen, och eftermiddagen spenderades utomhus, hela torsdagen spenderades utomhus, Hela fredagen spenderades mer eller mindre utomhus och idag ska jag vara åtminstone halva dagen utomhus… Ser faktiskt fram emot morgondagen – söndagen – då det inte blir mycket utomhus!🙂

På torsdagen gick vi från Årstaberg till centralen via StEriksplan (och för de som hittar i stan så vet ni att det inte är en särskilt kort sträcka). Vi gick bland annat över Västerbron, där jag kollade in fenomenet “kärlekslås” – en kinesisk tradition som går ut på att brudpar sätter sina initialer på ett hänglås, låser fast det i en bro och kastar nyckeln i vattnet. Kärleken ska då vara för evigt…
Tydligen kom denna tradition till Stockholm 2009, och den verkar vara poppis!🙂

 


Nej, jag känner inte Henrik och Emma, jag ville bara visa ungefär hur låsen ser ut.

På fredagen var det shopping galore som gällde (piercingsmycken, origamipapper, kläder, origamipapper, thaikryddor och origamipapper). Avslutade med att slappna av i en biosalong i 2½ timme; såg Avengers igen, denna gång i 2D, och den var precis lika bra som i 3D – faktiskt bättre eftersom biljetten kostade mindre!

Idag blir det ett besök hemma hos syster, svåger och världens bästa lilla Oliver!🙂

Har hört av Inger att det just nu snöar i Umeå (snöar – snöarSNÖAR!!!),
och passar då på att säga att underbara, våriga Stockholm är så jäkla vackert!

MEN…

…våren för såklart med sig andra “roliga” inslag.


Jag kallar den: ‘Pollen-ögon’.

5 thoughts on “Stockholmshelg…

  1. Vilken supertrevlig helg det blev, som det alltid är att ha dig “hemma”.

    Att man aldrig hört talas om “kärlekslåsen”, kul fenomen.

  2. Aj för pollenögon. Inhandlat piller, droppar osv hoppas jag? Nej det är en hyggligt lång promenad…😛 Hur länge stannar du härnere?

    • Ja, pollenögonen är inte att leka med…
      Har piller med mig, men har inte känt att jag har behövt ta. Ögondroppar har jag däremot köpt, och använt flitigt.
      Åker hem i övermorgon – måndag alltså.

  3. Kärlekslåsen tycker jag BTW är en jättekul (och rooooomantisk :)) idé!
    Måste åka dit någon gång (och ta med ett lås att fästa där såklart :))

Leave a Reply

