Jobbintervju!

Igår eftermiddag ringde det i min mobil.
Jag kände inte igen numret, och det enda jag hörde när jag svarade var orden “Hej”, “Tomas” och “reklam”. Lite lätt avmätt svarade jag hej tillbaka, fullt inställd på att det var något sorts säljsamtal, men under de första tre sekunderna som följde så började hjärnan fylla i resten av orden, som visade sig vara “Jag heter” samt “och jag ringer från Fronta”.
Som i “Hej jag heter Tomas och jag ringer från Fronta Reklam”.
Jag kopplade detta snabbt nog för att sedan hinna höra “du hade sökt jobb hos oss”.

“Ja. JA, det har jag gjort!” (Inte låta för ivrig! Inte låta för ivrig!)

“Jag tänkte höra ifall du hade lust att komma och träffa oss…?”

Kort historia ännu kortare – jag har ÄNTLIGEN tagit mig förbi jobbsökarsteget och kommit vidare till en intervju! Har sporadiskt sökt jobb i flera år nu, men det var fem år sedan jag var på en jobbintervju…
Givetvis betyder inte detta att jag fått jobbet! Men jag har i alla fall fått en intervju, och det är bättre än ingenting!

Så,

HURRA för mig!

🙂

3 thoughts on “Jobbintervju!

  1. Det är en fantastisk känsla. Varje intervju ger ju både mersmak, erfarenhet och självförtroende!🙂 Lycka till!

  2. GRATTIS!!!!
    Blev så nyfiken att jag Googlade och kollade in företaget + annonsen (som inte längre går att söka). Låter superspäänande och PRECIS som ett jobb för dig + att personerna som jobbar där ser trevliga ut (japp, det fanns bilder :))

    STOOOOOOR GRATTISKRAM!!!!!

Leave a Reply

