Origamikalendern, vecka 17-19

Det har varit en hel del oinspirerande vikningar de senaste tre veckorna,
så jag tänkte denna gång bara dela med mig av det som antingen var roligast,
visade sig vara mest användbart eller helt enkelt bara blev snyggast.

Som en blåval…

…en häst med ryttare…

…ett hästhuvud (fast pappret gör att jag snarare ser ett zebrahuvud)…

…en snigel…


Denna skulle egentligen vikas av en dollarsedel, men som jag nämnt
tidigare så vill jag inte slita mer på de två ynka dollarsedlar jag äger.

…en cool liten larv…

…en fisk…

…samt en läcker servettvikning, som jag redan lagt på minnet för framtida bruk!

4 thoughts on “Origamikalendern, vecka 17-19

  1. Dom är ju lite roliga ialla fall, snigeln, fisken och den “larviga” larven var bäst men servettvikningen var bäst för sig själv.

    • Servettvikningen var nästan löjligt lätt – men ser samtidigt så avancerad ut! Riktigt bra att kunna med andra ord!🙂

  2. Servettvikningen gillade jag!
    Jag fic´k genast en idé om att man kanske kan göra den med ett vanligt stort “hårt” papper (om det går??) och använda som snacksskålar (4st) mitt på bordet🙂

    • Problemet med att använda vanligt papper när man gör just den där vikningen är att göra själva uppstickande bladen. Innan man gör det sista momentet befinner sig nämligen bladen på undersidan, och då ska man dra dem runt hörnan och uppåt – något som är betydligt lättare när man använder en mjuk, följsam servett.
      Jag har inte provat, men har svårt att tänka mig att ett hårdare, tjockare papper skulle hålla för det draget…

      (Jag kan visa dig hur det går till när ni kommer upp).

Leave a Reply

