Far gör alltid rätt!

Hittade denna på Kupan nere på stan.

Jag har ingen aning om vad den bisarra H.C Andersen-sagan handlar om,
jag bara tyckte att bokens titel var så härligt otidsenligt, sanslöst icke-PK.🙂

Det är såklart även ganska icke-PK att driva med folk vars svenska
inte är helt 100…men det struntar jag i. Den här – som Inger uppmärksammade
mig på – var så fantastiskt underhållande:

Tänkte passa på att långt i efterhand bjussa på en bild från i vintras, då jag
och min systeryster var på Södra Teatern i Stockholm och såg The Blanks…

Och när jag nu – på sätt och vis – blandat in vintern i denna
blogg så måste jag även visa att sommaren faktiskt är här!

Sommaren har “firats” med två nödvändiga inköp.
1) Ett par “slapparskor”, såna som passar att ha till såväl jeans som shorts.
Hittade dessa på Skohuset, för klart överkomliga 199kr.

2) Ett par nya gympadojjor, som jag hade den snoriga turen att hitta på
Inter Sports Outlet-butik, nedsatta från 1.200kr till suveräna 690kr!
-Dessa skinande vita Nike-skor ersätter mina klarröda
och extremt välanvända gamla Salomon-skor.

Och apropå gamla saker: Hittade denna i ett gammalt kollegieblock.
Ritade den under en riktigt superlångsam förmiddag på mitt förra jobb.

Åsså apropå mitt gamla jobb…
Imorgon påbörjar jag mitt NYA jobb!

6 thoughts on “Far gör alltid rätt!

  1. Lycka till på nya jobbet!! Hoppas det blir riktigt bra. Synd att du missar festivalen bara…

    • Tack!
      -Ja, det är lite trist att missa festivalen, men det här jobbet hade varit värt att missa precis allt hela sommaren (något jag ju tacksamt nog faktiskt inte kommer göra, trots att jag räknade med det när jag tackade ja till jobbet).

  2. Snygga skor – båda paren🙂

    Kul att se en bild av nya arbetsplatsen – hoppas att allt har gått bra idag🙂

    Jösses, det var verkligen i VINTRAS som vi var och såg The Blanks (!!!!). Känns som igår…..tiden går fort (och det är härligt med SOMMAR…äntligen!:))

    Kraaaaam!

Leave a Reply

