SEMESTER!

Efter blott två veckor på mitt nya jobb har jag nu semester.
Fronta stänger nämligen över juli månad, och jag blir då automatiskt ledig…ganska lyckosamt, eftersom jag annars inte riktigt räknat med att kunna vara ledig alls i sommar då jag precis börjat jobba där.

Nåväl, jag kommer spendera denna helg med att städa, tvätta och göra nytta här hemma, och på måndag bär det av norrut. Till lugnet, naturen, bastun…..och de många myggen, om man får tro Inger.

Jag kommer även spendera helgen med att se på film.
Hela fem potentiella skitfilmer har jag hyrt, som förhoppningsvis kommer fördriva några långsamma kvällar.

Vilka filmer det är?
-Dessa:

Carny (2009)

1 tim 25 min

En tv-film som handlar om en bisarr cirkus, fyllt av monster och djävulska varelser. Ett av monstren rymmer och anfaller en liten stad i närheten.

Med Lou Diamond Phillips i huvudrollen, något som nuförtiden faktiskt nästan garanterar skräpfilm. Men man kan ju aldrig så noga veta – fast jag har mina aningar…

¤

Gag (2006)

1 tim 18 min

Handlar om två inbrottstjuvar som tar sig in i ett hus, där de finner en svårt misshandlad man – och innan de hinner säga “blåbärspaj” är de tillfångatagna och får genomlida en natt av brutal tortyr.

I rollistan: Inte en enda person jag känner till – men det behöver ju knappast vara nåt negativt. Men jag vet inte jag…

¤

The Cavern (aka WIthIN) (2005)

1 tim 17 min

Handlar om en grupp människor som beger sig ner i ett okänt grottsystem, och där nere hittar saker som borde förblivit oupptäckt…

Jag har sett ‘Descent’, ‘Descent 2’ och ‘The Cave’ – de har alla nästan exakt samma handling som denna. Mina förväntningar är icke-existerande…

¤

They nest (fabulös svensk titel “Kackerlackorna”) (2000)

1 tim 32 minuter

Om Ben Cahill, en läkare med alkoholproblem, som efter en jobbig skilsmässa beger sig till en avlägset belägen ö utanför Maines kust, för att vila upp sig. Väl där börjar bisarra dödsfall inträffa – och när Ben bestämmer sig för att obducera en av de döda kropparna hittar han något mycket, mycket, MYCKET otrevligt!

I rollistan står Dean Stockwells namn med, och det brukar inte båda gott. Men omslaget visar å andra sidan en bild på ett ansikte, där en kackerlacka är på väg att krypa ut ur munnen. Vad mer behövs som motivering för att inte genast plocka den till sin hög skitfilmer…

¤

Piranha (2010)

1 tim 25 min

Ett jordskalv under Lake Victoria öppnar en spricka ner till en underjordisk sjö, där pirayor levt, inavlats och muterats till blodtörstiga monster – som nu har fri tillgång till de festande ungdomarna uppe vid ytan.

Lättklätt, våldsamt och fånigt… Och på köpet får man en fullkomligen osannolik rollista med Richard Dreyfuss, Ving Rhames, Elisabeth Shue, Christopher Lloyd, Eli Roth, Jerry O’Connell och Dina Meyer. En remake (typ) av den Roger Corman-producerade filmen med samma namn från 1978 – som jag inte sett…

¤

Och apropå ingenting…

Jag kallar den:

Guy Smiley!

4 thoughts on “SEMESTER!

  1. Hm… tror att jag sett the nest… tror inte den var speciellt bra, men har för mig att jag åtminstone såg klart den så något måste den ha haft…🙂

Leave a Reply

