Mygg, knott och djävulskap!

Det känns som att hela min kropp kliar…
…och överallt har jag något sorts insektsbett varierande i storlek från pyttesmå ickekliande knölar på huden – till smärre kullar som vätskar sig, är elakt lilaröda, otäckt varma och kliar som vore det deras enda uppgift i livet, intill tidens ände.
Än så länge är bara ett bett ordentligt omplåstrat, men det blir säkert fler så småningom – det brukar det bli.

Vaknade strax efter 04 i morse, delvis av att jag var svettig, men mest av ett envetet tjutande i öronen. Och tro mig, det behövs inte många mikrosekunder av det där ljudet för att man ska känna igen det. -MYGGJÄVLAR!!! Jag låg där, utan att orka öppna ögonen, och försökte höra varifrån – kring min skalle – ljudet kom, och då och då lappade jag till… Tror faktiskt jag träffade ett par gånger, men problemet var att det inte var en mygga, utan flera…ur en helt säkert aldrig sinande ström.
Det visade sig att någon i rummet tyckt att det var för varmt, och lämnat dörren ut till farstun öppen – och i farstun finns det mygg.
Ja, det var varmt, det är fanimej ingen lögn – det var kvavt och varmt! Men jag hade hellre svettats och då kunnat ha möjlighet att plocka av mig täcket (för minimal svalka) utan att riskera insektsbett – än att som nu; förvägras sömn pga en plötslig mygginvasion i min skyddade sömn-sfär.

Så… Vid kvart i fem på morgonen gav jag upp och lämnade mygghärden. Underbart, eller hur. Fyra och fucking fyrtiofem på morgonen! Har suttit här i snart en timme och är inte ens hungrig utan känner mig bara irriterad, samt härligt uppgiven inför vilken lång jävla dag det kommer bli.

Hade man haft några såna här hade det kanske blivit roligare:


-Foto av svågern FredrikB.

8 thoughts on “Mygg, knott och djävulskap!

  1. Hehe, mygg… ja inte är de trevliga! Håller dock med dig, tar hellre värmen än myggen, för dels förstör de sömnen, och sedan alla fina kliande bett sedan, som man alltid lyckas klia sönder ett par (i sömnen om inte annat) så man får fina ärr ett tag… Fördel dock med å ha katt inne: finns det mygg inne jagar de och äter upp dem. Tyvärr tar de inte de som är i sovrummet på natten… men nåja.🙂

  2. Mmmmm…..dom där “koksnötterna” (med garanterat HELVITT innehåll;)) hade jag oxå velat ha om mitt sovrum invaderades av en massa mygg…HUUU!! Här i Stockholm har jag inte sett/drabbats av en enda mygga ännu – kanske gillar dom mig inte? (*hoppashoppas*) eller så har de inte hittat hit ännu pga. pissväder i juni….

    Huga….det kliar i hela min kropp när jag läser din blogg och en liten (sjuk) del av min hjärna (som inte alls ens gillar groteska skräckfilmer) kan inte låta bli att tänka på om man skulle göra en film där myggen var typ 10ggr större och angriper folk i sömnen och mer eller mindre tömmer dem på blod……jag vet….sjukt!!!

    Kraaaaaamisar!!

    • Film som rekommenderas till dig här och nu:
      The Mist (regisserad av Frank ‘The Shawshank Redemtion’, The Green Mile’ Darabont – efter en bok av Stephen King).
      Onödigt stora insekter garanteras under åtminstone delar av den.🙂

        • Ibland kanske… Det är dock stora, insektsliknande saker som figurerar i handlingen.🙂
          Men på fullaste allvar nu: ‘The Mist’ är JÄKLIGT bra, insekterna till trots, och Frank Darabont är – så vitt jag vet – den enda som kan göra riktigt bra filmer av Stephen Kings böcker.

  3. Ingen vila alls låter det som😉

    Hoppas ni kom iväg på marknad och haft lite kul, kanske fyndat något roligt.

    Hade du haft några såna “nötter” hade du kanske också kunnat använda dom att kasta på mygg eller på den som öppnat dörren🙂

    • Jupp, marknad blidde det – inklusive en del shopping.
      Och öppnandet av dörren var – tragiskt nog – nödvändig. Det var instängt, unket och snorhett där uppe! Fast jag hade såklart gärna sluppit myggen.🙂

Leave a Reply

