Fler filmer…

Har ju en hel semestervecka kvar – och då är det lika bra att passa på.🙂

-Den här rullar just nu, i skrivande stund.
Vet inte varför jag hyrde den egentligen, har sett ett par andra filmer gjorda av Rob Zombie, och har inte gillat dem något nämnvärt. Rent estetiskt är de ganska schyssta, han har ett skönt bildspråk och en fascinerande scenografi i sina filmer. Men de är ofta bortom skruvade… Alla karaktärer är bisarra extroverta introverter (hur nu det går ihop), och man – eller i alla fall jag – tappar ganska fort intresset för dem, trots det ganska frekventa våldet.

¤

-Denna har jag undvikit, eftersom jag aldrig gillade tvåan – så vad är då chansen att jag skulle gilla YTTERLIGARE en uppföljare. Men vem vet…så jag ger den i alla fall en chans.
Upptäckte nyss att Max Von Sydow är med i den…!

¤

-Den här gick på tv nyligen, och efter rekommendationer från SysterYster och svågern tänkte jag spela in den, men missade det! Så nu hyr jag den istället.

¤

-Få saker lockar ett zombiefan så mycket som ett omslag med orden “…of the dead” på, och står dessutom namnet George Romero med så måste man!

¤

-Den här filmen, gjord av samma regissör som gjorde den riktigt lyckade Dawn of the dead-remaken 2004, var det fanimej INGEN filmtidning som skrev något bra om…och då måste jag ju såklart bilda mig en egen uppfattning.

¤

-Har det ypperliga, thailändska originalet här hemma i hyllan – och den amerikanska remaken lockar inte på något annat sätt än för att se hur pass mycket de misslyckats med den.

¤

-Även denna gick på tv nyligen, samtidigt som ovan nämnda Law Abiding Citizen. Hade tänkt banda den, ändrade mig och glömde sedan att banda NÅT överhuvudtaget, och då är det bra med billiga hyrfilmer!

8 thoughts on “Fler filmer…

  1. Först, lite kul reklam som syntes på just din blogg😉
    ————————–
    Tappa hår
    Få tillbaka ditt gamla hår genom FUE IM. En väl beprövad teknik

    http://www.ilterclinic.se
    —————————

    Sen, några “godkända rullar” hittade du😉😮
    och sist men inte minst, tappa inte fart på upploppet nu med alla filmer😉 Jag nafsar dig i hälarna😉

  2. Babylon gillar jag, har den i hyllan. Så där som de flesta Vin Diesel actionrullar är, halvbra och halvdåliga på en och samma gång, mycket pangpang och inte så där överdrivet bra skådespeleri men lättroande.🙂

Leave a Reply

