Hjärntrassel…

På radion pratade de om nån/några i Tysklad som försökt förutspå hur många OS-medaljer varje land skulle få… Varpå radiokanalens sportreporter protesterade och sade – ordagrant – att “OS-medaljer får man inte, dem tar man!”
Jag har alltid trott att man vinner dem.

¤¤¤

På etiketten till min AXE-duschtvål – inköpt på GK’s lågprismarknad i den lilla byn Pello – står det att den innehåller upplyftande mineraler från Himalaya…

¤¤¤

I en insändare i Västerbottenskuriren hävdade skribenten att ‘The Dark Knight Rises’ var propaganda, tänkt att svartmåla organisationer i stil med ‘Reclaim the streets’ och sprida en bild av att “världen skulle räddas av miljonärerna”…
-Det är en film om en kille som klär ut sig till en superhjälte/fladdermus och jagar brottslingar, get over yourself!

¤¤¤

Igår, innan jag gick och lade mig, strötittade jag på OS-sändningarna på SVT, och kunde inte låta bli att lägga märke till att två av löparna i ett av 200-metersheaten hette ‘Sprunger’ och ‘Oeser’.
-Humor!

¤¤¤

Den här satt på anslagstavlan inne på Umeås Stadsbibliotek:

9 thoughts on “Hjärntrassel…

  1. Det är lite kul med sport/OS🙂 Jag lyssnar mycket på radion och att höra dessa sportkommentatorer bara det är underhållande😉

    Men Lappen var kul🙂

  2. Hihihi!!! Mycket skoj läsning😀

    Det vore väldigt kul med ett OS där de tävlande ska TA medaljer (ser framför mig hur alla springer in på arenan för att vara den som första tar så många guldmedaljer den kan/hinner ;)).
    En annan reflaktion kring OS som jag haft (och jag KAN ju inte vara den enda i världen som haft denna reflaktion/fundering): Alla OS-ringar (du vet, “OS-loggan” med fem ringar i fem olika färger) som synns i bild under detta OS är helt färglösa (????!!!!). Hade inte färgerna en innebörd? Kan man bara hur som helst göra ringarna vita??

Leave a Reply

