Same same – but different…

Mådde inte bra imorse när jag vaknade.
-Förbannade det fuktiga vädret och min krassliga lekamen.

Efter jag inte utan viss ansträngning tagit mig över gatan till mitt hotells restaurang nere vid stranden och där ätit frukost (som visserligen smakade gott, men min aptit var inte den bästa) så tittade jag förbi hos min syster och hennes familj på deras hotell. De – i egenskap av barnfamilj – är ju nämligen som ett veritabelt apotek, och jag kunde där få min temperatur tagen med en flådig örontermometer.

37,6 visade den på, vilket är över min normaltemp. Inte mycket, men ibland räcker det med en halv grad för att man ska känna sig som skit. Gick tillbaka till mitt hotell, plockade ihop datorn (som jag kvällen innan lånat av min mamma) lade den i en hyfsat tättslutande plastpåse och promenerade – genom det totala ösregnet – bort till hennes hus.
-Och där sitter jag nu (är ju liksom lite roligare att spendera en sjukdag i ett hus med sovrum, vardagsrum och kök – än instängd i ett enda litet hotellrum). Mår lite bättre, efter att ha tagit två värktabletter för ett tag sedan, men är knappast 100%. Det blir därför INGET badande idag, och om jag inte känner mig piggare senare på eftermiddagen så blir det inte till att lämna det här huset överhuvudtaget, annat än för att masa mig tillbaka till mitt eget hotell senare ikväll.

En av de sista bilderna på mina favoritsolglasögon.
-Tagen på flodbåten i Bangkok…

2 thoughts on “Same same – but different…

  1. Usch så trist att må så dåligt! Regn är perfekt för läckra foton ju, och sällskapsspel. 😉 Hoppas du är piggare imorgon, vila mycket och drick mycket så hoppas jag både väder och Micke är bättre imorrn! 🙂

    • Är lite bättre redan nu faktiskt… Men känner att det är en bit kvar till full styrka, så jag tänker fortsätta ta det lugt. Och att dricka mycket kommer man inte ifrån, det MÅSTE man göra! 🙂

Leave a Reply

